به دستور دادگاهی در اوکراین؛

یک محقق به جرم جاسوسی برای روسیه بازداشت شد

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۰:۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۳۵۹۱۲
یک محقق به جرم جاسوسی برای روسیه بازداشت شد
دادگاهی در اوکراین، یک دانشمند ۸۴ ساله را به اتهام تلاش برای انتقال اطلاعات نظامی به روسیه به ۱۲ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام دادستانی منطقه‌ای، این فرد با نام "مختی لوگونف" اوت سال گذشته در شهر خرکیف در شمال شرق اوکراین در نزدیکی منطقه تحت کنترل جدایی‌طلبان روس‌گرا بازداشت شد. در بیانیه دادستانی اوکراین آمده است: او اطلاعاتی متعلق به نهادهای علمی جمع‌آوری کرده بود که اسرار دولتی در حوزه نظامی است.

به گفته وکیل این فرد، دادگاه لوگونف غیر علنی برگزار شد زیرا پای اسرار دولتی در میان بود. او گفت که موکلش به ۱۲ سال حبس محکوم شده است اما درخواست استیناف می‌دهد.

این دانشمند پیشتر به صورت علنی تمایلاتش را برای جدایی‌طلبی در شرق اوکراین ابراز کرده بود. او در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیون اوکراین با اشاره به رهبر سابق جدایی‌طلبان گفت: اگر جوانتر بودم احتمالا به ایگور استرلکوف ملحق می‌شدم.    

براساس گزارش شبکه ۱+۱ تلویزیون اوکراین، این محقق به اطلاعات محرمانه‌ای از توسعه فناوری نظامی جدید ارتش اوکراین دست یافته بود و پیش از آنکه دستگیر شود قصد داشت تا آنها را به دست روسیه برساند.

درگیری میان جدایی‌طلبان روس‌گرا و ارتش اوکراین به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار تن از زمان آغاز آن در سال ۲۰۱۴ منجر شده است. کی‌یف و غرب معتقدند که روسیه از این جدایی‌طلبان حمایت می‌کند؛ اتهامی که مسکو تکذیب می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز