در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

پرواز وزرا/ وزیر آموزش و پرورش: بخدا من بی‌گناهم!

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۵:۴۱:۴۰
کد خبر: ۷۳۶۱۴۹
پرواز وزرا/ وزیر آموزش و پرورش: بخدا من بی‌گناهم!
جلسه امروز هیات دولت با حضور برخی وزرای کابینه در پاستور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، جلسه هیات دولت امروز (چهارشنبه 10 مردادماه) در خیابان پاستور تشکیل شد. 

خبرنگاران از ساعت یازده در حیاط ساختمان ریاست جمهوری در انتظار وزرا برای پاسخگویی به سوالاتشان بودند. 

بحث داغ خبرنگاران خداحافظی نوبخت از سمت سخنگویی بود و اینکه آیا سخنگوی جدید دولت امروز معلوم مشخص می شود یا خیر. نوبخت که مدت هاست تحت فشار منتقدان قرار گرفته شب گذشته در توییتر خود نوشت: «رییس جمهور با تغییر سخنگوی دولت موافقت کرده است.»

اما خبرهایی مبنی براینکه در جلسه امروز دولت درباره سخنگوی جدید تصمیم گیری می شود در رسانه ها منتشر شده بود. اسحاق جهانگیری و عبدالرضا رحمانی‌فضلی گزینه های اصلی این کرسی اعلام شدند. البته در گمانه زنی‌های رسانه ای نام نهاوندیان، واعظی، ربیعی، آشنا، جنتی و ابوطالبی برای تصدی این پست نیز به رئیس‌جمهور به چشم می خورد.

پس از پایان جلسه طولانی وزرا به ریاست رئیس جمهور، اولین شخصی که از تیم روحانی از ساختمان خارج شد وزیر اطلاعات بود. حجت الاسلام علوی در پاسخ به دعوت خبرنگاران برای مصاحبه گفت: «پرواز دارم.»

1

وزیر بعدی کابینه «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو بود که او هم در پاسخ به دعوت خبرنگاران همان جمله مشابه وزیر اطلاعات را گفت: «پرواز دارم.»

2

سید «محمد بطحایی»، وزیر اموزش و پرورش، دیگر وزیر حضور یافته در حیاط دولت بود که دعوت خبرنگاران را پذیرفت و گفت: بخدا من بی گناهم!

او خطاب به وزیر اقتصاد گفت: موضوعات ارزی و اقتصادی را اقای کرباسیان شما بفرمایید، پاسخ دهید! اما وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران حاضر نشد. 

5

7

وزیر اموزش پرورش در پاسخ به برنا در خصوص استیضاح خود گفت: «من هم این خبر را از طریق رسانه ها متوجه شدم و برای پاسخگویی اماده ام.»

66

اما «محمد باقر نوبخت»، رییس سازمان برنامه و بودجه، که بحث رفتنش سوال داغ خبرنگاران بود، گفت: «سه شنبه با شما مفصل صحبت خواهم کرد.»

8

«حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهور، در ادامه با حضور در جمع خبرنگارن درباره اعلام وصول سوال از رییس جمهور سخن گفت. او گفت: «متاسفانه این عمل کاملا خلاف قانون اتفاق افتاده و ما از همه ظرفیت های قانونی خود باید استفاده کنیم. کشور باید بر اساس قانون و قانون اساسی اداره شود.»

4

«عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور، با گلایه از خبرنگاران گفت: من با شما صحبت نمی کنم، در مصاحبه اخیرم تنها بخشی از مصاحبه من را منتشر کردید.

444

«منصور غلامی»، وزیر علوم، هم در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه آیا طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شامل حال وی می‌شود، گفت: «من بازنشسته نیستم؛ ضمن اینکه وزرا از این طرح مستثنی هستند.»

77

گفتنی است، در جلسه امروز هیأت وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس جمهور، مواد دیگری از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها تصویب شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز