عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

ارائه طرح مدیریت صندوق‌های بازنشستگی به صحن تا یک ماه آینده/ کارگروه تا به امروز ۶ جلسه تشکیل داده است

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۶:۰۲:۳۳
کد خبر: ۷۳۶۶۴۸
ارائه طرح مدیریت صندوق‌های بازنشستگی به صحن تا یک ماه آینده/ کارگروه تا به امروز ۶ جلسه تشکیل داده است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح مدیریت صندوق‌های بازنشستگی به صحن تا یک ماه آینده خبر داد.

«رسول خضری»، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به طرح یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی به‌عنوان کمیسیون اصلی و متولی این موضوع مدت زیادی بوده که در حال پیگیری این موضوع است، گفت: دولت سه بار وعده داد که این موضوع را به مجلس ارائه کند، یک‌بار اعلام کرد این موضوع در قالب لایحه پیش از برنامه ششم به مجلس ارائه خواهد شد اما به وعده خود عمل نکرد، دفعات بعدی نیز قول‌هایی داد که محقق نشد.

وی با بیان اینکه در مجلس موضوع یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در بودجه سال 97 مطرح کرده و منابع آن نیز تعریف شد اما دولت اراده‌ای برای تحقق آن ندارد، افزود: هم اکنون در کمیسیون اجتماعی پیگیر طرحی هستیم که من و رئیس رئیس کارگروه ارتقای کیفیت و کارآمدسازی صندوق بازنشستگی کشور طراح آن هستیم که یکی از محورهای آن یکسان‌سازی حقوق بازنشسته‌هاست.

خضری با بیان اینکه چالش‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها، یکسان‌سازی و چگونگی مدیریت و سیستم ساختاری صندوق بازنشستگی در این طرح مدنظر قرار گرفته، ادامه داد: در تمام دنیا سیستم ساختاری صندوق‌های بازنشستگی براساس سهم معین است بدین معنی که هر اندازه پول دهید به همان اندازه مزایا دریافت می‌کنید. اما در ایران براساس مزایای معین تعریف شده بدین معنا که چه شما بعد یک‌سال بازنشسته شوید چه بعد از سی سال، مزایای یکسان دریافت می‌کنید که این امر یک اشتباه است.

وی با بیان اینکه در این طرح به دنبال تغییر نظارت، ساختار و یکسان‌سازی این صندوق هستیم، ادامه داد: علت موفقیت صندوق‌های بازنشستگی در دنیا این است که آنها مدیریت مالی می‌کنند نه بنگاه‌داری و کارخانه داری.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون 5، 6 جلسه کارگروه این طرح تشکیل شده و خواسته ما این است که به صورت کاملا پخته به صحن ارائه شود، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک 8 ماه است که روی این طرح کار می‌کنیم تا به زودی جزئیات آن تکمیل شود و از آنجا که همه دستگاه‌ها درگیر این موضوع هستند، امیدواریم که تا ماه آینده به صحن ارائه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز