وزیر دفاع:

آمریکایی‌ها ۵۰۰ میلیارد دلار برای ایجاد ناامنی در منطقه هزینه کرده‌‌اند

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۵:۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۳۷۱۰۶
آمریکایی‌ها ۵۰۰ میلیارد دلار برای ایجاد ناامنی در منطقه هزینه کرده‌‌اند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: دشمنان قسم‌خورده کشورمان اوج‌گیری و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را برخلاف سیاست‌های شیطانی خود می‌دانند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جمعی از خانواده‌‌‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم با حضور در ستاد وزارت دفاع، میهمان امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بودند.

در این نشست که با دعوت وزارت دفاع و در محل دفتر وزیر با حضور معاون منابع انسانی، مدیرکل ایثارگران وزارت دفاع و رئیس سازمان بهشت زهرا(س) برگزار شد، خانواده‌‌‌های معظم شهدا، رودررو با وزیر دفاع به گفت‌‌‌وگو نشسته و ضمن ارائه نظرات و دغدغه‌‌‌های خود، به بیان خاطراتی از شهدا و ایثارگری آنان پرداختند. 

امیر سرتیپ امیر حاتمی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا است لذا همه وظیفه داریم از آرمان‌‌‌‌ها و دستاوردهای شهدا به نحو شایسته پاسداری کنیم و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگری‌‌‌های آنها را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه شهدای عزیز و گرانقدر ایران اسلامی به فوز عظیم و سعادت ابدی رهنمون شدند و پای در مسیر قرب الی الله نهادند و روزی خور خوان پرنعمت الهی هستند، اظهار داشت: شهیدان با فداکاری و ایثار جان با ارزش خود، آثار وجودی ارزشمندی را برای تاریخ به ارمغان آوردند و هر جا شاهد کار بزرگی بوده‌‌‌ایم، بی‌‌‌‌‌تردید به برکت خون شهیدان سرافرازمان بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همین زمینه تصریح کرد: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز در واقع با رهبری‌‌‌‌های مدبرانه و حکیمانه حضرت امام (ره) و به برکت خون‌‌‌‌های پاک شهیدان بود که موجب شد شجره طیبه انقلاب اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شود که امروز منشاء ظهور و بروز تفکر ناب اسلامی محمدی (ص) در عصر حاضر شده است.

حاتمی با اشاره به مخالفت‌‌‌های نظام استکباری با شکل‌‌‌‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده کشورمان همواره در طول عمر انقلاب اسلامی با شکل‌‌‌گیری، تثبیت و ادامه حیات انقلاب اسلامی مخالف بوده و اوج‌‌‌گیری و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را برخلاف سیاست‌‌‌های شیطانی خود می‌‌‌دانند و جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌‌های ظالمانه امروز آمریکا و هم پیمانانش با کشورمان در استمرار دشمنی‌‌‌های ۴۰ سال اخیر قابل تحلیل و بررسی است.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال اخیر دشمنان با انواع و اقسام توطئه و دشمنی نظیر تحمیل جنگ تحمیلی که جنگی خانمان‌‌سوز با حمایت‌‌‌های همه‌‌‌جانبه و گسترده بلوک غرب و شرق از رژیم بعثی عراق بر ملت مظلوم ما تحمیل شد درصدد سرنگونی نظام اسلامی برآمدند، ابراز داشت: پس از آن نیز در کنار جنگ تحمیلی از سال ۱۳۶۰ با حمایت از منافقین پلید دست به جنایت‌‌‌های بی‌‌‌شماری زدند که نتیجه این خباثت و شرارت، ۱۷ هزار شهید مظلوم و بی‌‌دفاعی بود که خون پاکشان در پای شجره طیبه انقلاب اسلامی به زمین ریخته شد و امروز در واقع بزرگترین قربانی تروریسم در جهان هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تلاش دشمنان قسم‌‌خورده نظام اسلامی به ویژه ایجاد فاصله بین دولت و ملت را حربه نخ‌‌‌نمای دشمن در طول ۴۰ سال اخیر دانست و بیان کرد: پیش از این نیز دشمن با تلاش گسترده در شرق و جنوب شرق کشور در نظر داشت بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند، اما با شهادت سردار شوشتری و جمعی از مردم بی‌‌‌گناه و مظلوم منطقه، توطئه آنان نقش بر آب شد و وحدت چشمگیر و مثال زدنی بین طوایف آن منطقه ایجاد شد.

حاتمی توطئه بزرگ شکل‌‌گیری تروریسم در منطقه و به آشوب کشاندن کشورهایی نظیر عراق و سوریه را از دیگر توطئه‌‌‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: دشمنان به دنبال نهادینه کردن ناامنی و آشوب در منطقه بودند که بحمدالله با هوشیاری و درایت فرمانده معظم کل قوا که پرده از خباثت آنان برداشت و آمادگی و جانفشانی نیروهای محور مقاومت توطئه دشمنان خنثی شد.

وی افزود: یکی از کشورهای منطقه اعتراف کرد برای تحقق نقشه‌‌‌‌‌های خود و کشاندن آشوب به ایران و پشتیبانی از گروه‌‌‌‌های تروریستی در عراق و سوریه، ۱۳۷ میلیارد دلار هزینه کرده است که در همین زمینه آمریکایی‌‌‌‌ها و بقیه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار برای ایجاد ناامنی در منطقه هزینه کرده‌‌اند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هدف غایی سردمداران نظام سلطه و استکبار و در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایجاد گروه‌‌‌های تروریستی و جنایتکار را معرفی چهره‌‌‌ای مجعول از اسلام در قامتی توام با خشونت، خون‌‌‌ریزی و افراطی‌‌‌گری برشمرد و عنوان کرد: دشمنان از سوی دیگر برای حفظ امنیت و آرامش رژیم صهیونیستی، به دنبال درگیر ساختن کشورهای منطقه با ناامنی و آشوب و جنگ‌‌‌های داخلی بودند تا این رژیم پلید و جنایتکار بتواند نقشه‌‌های شوم خود را پیاده کند.

حاتمی با بیان اینکه امروز جوانان عزیزمان در خط مقدم مبارزه با تروریسم مردانه ایستادند و به فوز عظیم شهادت نائل شدند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند شهدا اولیاء الهی هستند و خانواده معظم شهدا نیز جزو اولیای الهی به شمار می‌‌‌‌روند و مجال است با خانواده‌‌‌‌های معظم شهدا را توفیق بزرگی برای خود می‌‌‌دانم و امیدوارم همانگونه که شهیدان ما سربازان واقعی امام زمان (عج) بودند توفیق سربازی و شهادت فی سبیل‌‌‌الله را داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه کارکنان، مدیران و متخصصان صنعت دفاعی برای حرکت در مسیر نورانی شهدا و تامین امنیت کشورمان از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد، اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توفیق دارد در مسیر نورانی حرکت متعالی خود سه وزیر دفاع شهید و ۱۰۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در پایان این دیدار امیر حاتمی با اهدای لوح تقدیر از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم تجلیل کرد.

نظر شما