علت غیبت ۴۰ روزه‌ پادشاه اردن چه بود؟

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۹:۲۶:۰۱
کد خبر: ۷۳۷۶۴۱
علت غیبت ۴۰ روزه‌ پادشاه اردن چه بود؟
پادشاه اردن اعلام کرد، دلیل غیبت ۴۰ روزه‌اش سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس جمهوری، سران کنگره و مسؤولان اقتصادی آمریکا بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از سایت النشره، عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان نشست خود در راس کابینه بر موضع ثابت و روشن کشورش در قبال پرونده فلسطین که مبتنی بر راه‌حل تشکیل دو کشوری و تضمین تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است، تاکید کرد.

پادشاه اردن همچنین تاکید کرد: هیچ‌گونه فشاری بر اردن در قبال حمایت از پرونده فلسطینی وجود ندارد.

عبدالله دوم همچنین تصریح کرد، در جریان سفر ۴۰ روزه خود به واشنگتن با رهبران و مسؤولان اقتصادی آمریکا به منظور جذب سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌های مختلف و فراهم کردن فرصت‌های کاری جدید دیدار کرد.

وی در ادامه افزود، شرکت‌های آمریکایی تمایل دارند در اردن سرمایه‌گذاری کنند.

پادشاه اردن همچنین گفت: من شایعات زیادی را از داخل و خارج شنیدم که نمی‌دانم این شایعات از کجا نشأت می‌گیرند و من هرگز اجازه نمی‌دهم که برخی از اشخاص به خاطر منفعت شخصی خود به منافع اردن و ملت آن ضرر برسانند.

عبدالله دوم همچنین از دولت عمر الرزاز، نخست‌وزیر اردن خواست تا فساد را در امان ریشه‌کن کند.

غیبت پنج هفته پادشاه اردن بحث و جدال‌های زیادی را همزمان با عملیات‌های اخیر دستگاه‌های امنیتی در خصوص پرونده بزرگ فساد معروف به "کارخانه دخانیات" در این کشور به دنبال داشت.

پادشاه اردن در جریان نشست خود جدیت دولت این کشور در تعامل با پرونده کارخانه دخانیات را ستود و گفت:‌ این پیام برای همه کسانی است که می‌خواهند این مسأله را به بازی بگیرند، این یک خط قرمز است و ما تلاش می‌کنیم که فساد در کشور از بین برود.

ناظران و کارشناس سیاسی اعلام کردند: اظهارات عبدالله دوم به مثابه رساندن پیامی مبنی بر حمایت از عمر الرزاز و اقدامات اخیر وی در مبارزه با فساد و مفسدین است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز