سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

دعوت از وزیر صمت به کمیسیون فرهنگی درباره احتکار کاغذ

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۷:۲۰:۴۵
کد خبر: ۷۳۷۸۶۱
دعوت از وزیر صمت به کمیسیون فرهنگی درباره احتکار کاغذ
سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی به‌عنوان یکی از کمیسیون‌های مصرف‌کننده در حوزه‌ کاغذ دنبال داستان احتکار را با حضور وزیر صنعت خواهد گرفت.

«احد آزادیخواه»، سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا درباره احتکار کاغذ و اینکه این موضوع در کمیسیون متبوعش مطرح شده است یا خیر، گفت: اطلاعاتی که به دست ما رسیده این است که برخی از شرکت‌هایی که قرار بوده کاغذ وارد کنند از ارز دولتی استفاده کرده‌اند، یا کاغذ وارد نکرده و یا عرضه نکرده اند که از این دو حالت خارج نیست.

وی تاکید کرد: در خرید کاغذ با ارز دولتی ابهامات زیادی وجود دارد. ما در جلسه‌ کمیسیون مفصل در این باره بحث کردیم و قرار بر این شد که از وزرای مرتبط مانند وزیر صنعت دعوت کنیم و پیگیری جدی داشته باشیم. به نظر می‌رسد کمیسیون فرهنگی به‌عنوان یکی از کمیسیون‌های مصرف‌کننده در حوزه‌ کاغذ دنبال داستان را خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: وضعیت کاغذ در کشور ما دچار بحران است. ما حتی درباره بحران سال پیش هم جلسه گذاشتیم اما متاسفانه با استقبال وزرا روبه‌رو نشد. امسال هم خودمان جلسه گذاشتیم و مسائل و مشکلات را گفتیم و در حال پیگیری هستیم اما دعوت از وزیر هنوز انجام نشده است. زمان دعوت از وزیر هنوز مشخص نشده اما جزو اولویت ما است.

لازم به ذکر است، مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت موفق به کشف ۱۱۶ تن مقوای پشت طوسی در ۱۹ مدل وارداتی به جای کاغذ پرینتر شدند.

این اقدام درجهت همکاری با ستاد مبارزه با احتکار کالای وارداتی صورت گرفت و طیق بررسی های این مرکز محموله کشف شده در اظهارنامه گمرکی محموله کاغذ پرینتر عنوان شده است.

گفتنی است، با هماهنگی دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی فاتب محموله فوق در محل انبار و دپو توقیف شد.

این محموله به ارزش تقریبی ۸۲۰ میلیون تومان و در یکی از انبارهای منطقه باقر شهر شهرستان ری شناسایی شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز