ادعای جان بولتون: دولت‌های اروپایی به سمت پذیرش تحریم‌های ما علیه ایران حرکت می‌کنند

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۳:۳۳:۵۶
کد خبر: ۷۳۸۵۴۴
ادعای جان بولتون: دولت‌های اروپایی به سمت پذیرش تحریم‌های ما علیه ایران حرکت می‌کنند
«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز مدعی شد دولت‌های اروپایی به سمت پذیرش تحریم‌های آمریکا علیه ایران حرکت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، بولتون درباره خروج برخی از شرکت‌های اروپایی از ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا مدعی شد: «اروپایی‌ها در ابتدا فکر می‌کردند ما به آنها معافیت‌هایی اعطا می‌کنیم که بتوانند به تجارت در ایران ادامه دهند. فکر می‌کنم ما این را روشن مطرح کرده‌ایم که معافیت‌ها و استثناها، انگشت‌شمار خواهند بود.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه، پذیرش تحریم‌های آمریکا در میان کشورهای اروپایی را با حالات روحی-روانی فرد سوگوار مقایسه و ادعا کرد دولت‌های اروپایی نیز همانند فرد سوگوار، ابتدا وقوع بحران را انکار خواهند کرد اما در نهایت آن را خواهند پذیرفت.

بولتون گفت: «کتابی هست که حدود دو دهه است که خوانده می‌شود و فکر کنم نامش "6 مرحله سوگ" است. اولین مرحله [سوگ]، انکار است، مرحله بعدی خشم است و در نهایت پذیرش اتفاق می‌افتد. بنابراین، من فکر می‌کنم دولت‌های اروپایی در حال حرکت به سمت پذیرش [تحریم‌ها] هستند که البته بعضی، با اکراه بیشتری این کار را انجام می‌دهند.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه گفت: «برخی از شرکت‌های کوچک‌تر اروپایی ممکن است به تجارت با ایران ادامه دهند، اما این معاملات، اهمیتی نخواهند داشت. روسیه و چین ممکن است به تجارت ادامه دهند ولی فکر نکنم آنها هم اشتیاقی برای این کار داشته باشند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز