معاون فرهنگی و توسعه ورزش و همگانی وزارت ورزش و جوانان:

تعطیلی دنیای ورزش در آستانه روز خبرنگار کار اشتباهی بود/ تیم جدید خبرگزاری برنا را احیا کرد

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۷:۵۹:۱۷
کد خبر: ۷۳۸۷۰۶
تعطیلی دنیای ورزش در آستانه روز خبرنگار کار اشتباهی بود/ تیم جدید خبرگزاری برنا را احیا کرد
معاون فرهنگی و توسعه ورزش و همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که تعطیلی دنیای ورزش در آستانه روز خبرنگار کار اشتباهی بود

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالحمید احمدی»، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، با حضور در خبرگزاری برنا ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: در این روز پیام‌های تبریک زیادی برای خبرنگاران فرستاده می شود که شایسته است و باید از این صنف تجلیل شود.

او افزود: ما زمانی رسانه های قوی داریم که خبرنگاران قوی، متخصص و خبره ای داشته باشیم. باید سعی کنیم  در کار خبرنگاری آنچه مقدور است خود را در ابعاد مختلف تقویت کنیم.

او با بیان اینکه خبرنگاری کار سختی است، افزود: خبرنگاری کار اجتماعی و چند وجهی است و نمی شود با دانش کم و مقدورات ناچیز، کار خوب و شاخصی ارائه داد. اگر می بینیم گاهی اوقات رسانه ها از جایگاه قوی برخوردار نیستند و تاثیرگذاری لازم را ندارند، متاثر از این است که این صنف باید مجهز باشد.

او گفت: خبرنگاران باید منصف، دقیق و بروز و ویژگی های یک خبرنگار را به معنای واقعی داشته باشند. خبرنگاری کاری است که بایستی همه وجوه خود را ارزیابی و تقویت کنند تا بتوانند به نفع جامعه و مردم کار و اثربخشی انجام دهند.

او ضمن تشکر از زحمات مدیرعامل خبرگزاری برنا گفت: آقای مبین با تیم جدید خود این خبرگزاری را احیا کردند که درحال حاضر  جز خبرگزاری های مطرح کشور است.

احمدی با اشاره به خبری در مورد مجله دنیای ورزش که موسسه اطلاعات تصمیم به عدم چاپ آن گرفته است، اضافه کرد: این موضوع برای من عجیب بود زیرا دنیای ورزش دومین مجله ورزشی ایران است که قدمت 50ساله دارد. اینکه یک موسسه یکباره تصمیم به تعطیلی این برند و نشریه تخصصی می‌گیرد، جای تعجب دارد. در دنیا این چنین است که اگر نشریه ای با این قدمت با مشکلی مواجه شد، آن را حل می کنند و اینگونه نیست که برند خود دست بردارند.

او تاکید کرد: دنیای ورزشی مجله مطرح در تاریخ روزنامه نگاری ایران بوده و با این پیشینه بسیار قابل توجه است. تعطیلی یک نشریه قدیمی خبر خوبی برای ورزش و رسانه های ورزشی نیست به ویژه با نزدیک شدن به روز خبرنگار که تعطیلی آن سبب بیکار شدن آنها می شود. تصمیم خوبی نبود و امیدوارم تجدید نظر شده و این نشریه مجددا به خانواده رسانه های ورزشی بازگردد.

نظر شما