شرکت‌های خصوصی اروپایی به ایران اعتماد خواهند کرد

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۱:۲۴:۵۱
کد خبر: ۷۳۹۴۰۳
شرکت‌های خصوصی اروپایی به ایران اعتماد خواهند کرد
جواد کاظم نسب/ نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی

گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ هر چه قدر دستگاه دیپلماسی ایران قوی‌تر ظاهر شود و بتوانیم تعامل بیشتری را با دنیا برقرار کنیم، منافع حاصل از آن شامل حال کشور و مردم می‌شود. البته دراین‌بین باید به رعایت خط قرمزها هم توجه کرد. به‌جز اسراییل و آمریکا همه کشورها قابل‌مذاکره هستند و می‌توان با آن‌ها سر یک میز نشست و برای آینده کشور خودمان برنامه‌ریزی کرد.

مطمئناً چنین جلسات و نشست‌هایی می‌تواند به رشد و توسعه سیاسی و اقتصادی کشور ما کمک کند. بنده تصمیمات دستگاه دیپلماسی کشور را قابل‌تحسین می‌دانم و معتقدم این عزیزان و زحمت‌کشان در این سال‌ها بسیار هوشمندانه موضوعات مختلف را رصد و به‌موقع به مسائل ورود پیدا کردند.

به دلیل تحریم‌های گسترده‌ای که درگذشته علیه ایران وضع شد، شرکت‌های خصوصی خارجی ارتباط و تعاملات اقتصادی خود را با ایران قطع کردند اما سفرهای وزیر امور خارجه ایران به اروپا و دیگر نقاط جهان و همچنین سفر اخیر آقای روحانی به دو کشور مطرح اروپایی تا حد زیادی این فضا را شکاند.

امروز شرکت‌های خصوصی اروپایی وقتی می‌بینند که دولت آن‌ها پذیرای مقامات سیاسی ایران است راحت‌تر روی به همکاری اقتصادی با ایران می‌آورند که امیدوارم این تعاملات روزبه‌روز بیشتر شود.

برخی می‌گویند اروپا به نقش ایران در منطقه پی برده و از این‌رو به دنبال همکاری در حوزه‌های مختلف با ایران است اما باید بگویم که نه‌تنها اروپا، بلکه همه کشورهای دنیا به این نتیجه رسیدند که ایران نقش بسزایی را در منطقه ایفا می‌کند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را درک کردند. ایران کشوری با ظرفیت‌های عظیم است و همه دنیا می‌دانند که ارتباط با ایران می‌تواند یک تعامل سازنده با رویکرد اقتصادی برای آن‌ها داشته باشد. مسئولان ما هم به دنبال گسترش دوستی و همکاری‌های بیشتر با دیگر کشورها هستند و در تمام این سال‌ها تلاش کردند که چهره واقعی ایران را به دنیا نشان دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز