با امضای یادداشت تفاهم همکاری وزارت کشور با اتاق ایران؛

پازل همکاری‌های وزارت کشور با بخش خصوصی تکمیل شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۳:۰۳:۰۲
کد خبر: ۷۴۰۷۱۷
پازل همکاری‌های وزارت کشور با بخش خصوصی تکمیل شد
آخرین بخش از پازل چهارگانه همکاری های وزارت کشور با بخش خصوصی روز گذشته با امضای یادداشت تفاهم با اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران تکمیل شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پیرو دستور وزیر کشور مبنی بر تقویت روابط میان دولت و بخش خصوصی و کمک به رفع موانع و مشکلات آنها، معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور هماهنگی لازم برای امضاء و تبادل ۴ یادداشت تفاهم همکاری با بزرگترین مراجع اقتصادی بخش خصوصی را انجام داد.

در این راستا، با پیگیری ها و اتخاذ تدابیر لازم از سوی وزارت کشور، دوم تیرماه همزمان با روز ملی اصناف اولین گام برداشته شد و تفاهم نامه همکاری وزارت کشور با اتاق اصناف با حضور وزیر کشور امضا شد.

سیزدهم تیرماه امسال نیز در همایش استانداران سراسر کشور؛ دو تفاهم نامه اتاق تعاون و خانه معدن با حضور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ، بین وزیر کشور و روسای اتاق تعاون و خانه معدن، در وزارت کشور امضا و مبادله گردید.

در نهایت آخرین بخش این پازل روز گذشته با امضا یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت کشور و اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران تکمیل شد.

پیش از این دین پرست معاون وزیر کشور؛ در گفت و گو با ایرنا یادآور شده بود: وزارت کشور در یک رویکرد جدید به عنوان نماینده بخش دولتی و یک وزارتخانه حاکمیتی به سراغ بخش خصوصی رفته است چراکه به دنبال تقویت روابط دولت و وزارت کشور با اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و خانه معدن ایران است.

دین پرست خاطرنشان کرده بود؛ با امضای این اسناد تلاش داریم که با توسعه روابط، با استفاده از ظرفیت وزارت کشور و استانداری ها، برای رفع مشکلات فعالان بخش خصوصی، بیش از پیش گام برداریم و به کمک آنها برویم.

گفتنی است آبان ماه سال گذشته گروه مشورتی وزارت کشور با روسای اتاق های سه گانه و خانه معدن تشکیل شد که معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در این نشست، با اشاره به برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری جلسات منسجم و منظم با رؤسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف کشور، اتاق تعاون ایران و همچنین رئیس خانه معدن ایران، به عنوان مهمترین ارکان فعال در بخش خصوصی و تعاونی کشور به موافقت دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و هماهنگی های انجام شده برای تنظیم و تدوین تفاهم نامه های همکاری وزارت کشور با اتاق های سه گانه و خانه معدن و امضای این اسناد در آینده نزدیک، اشاره کرده بود.

نظر شما