گفتگو ظریف با روسای هفت دانشگاه‌ سطح یک کشور

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۴:۳۷:۲۲
کد خبر: ۷۴۰۷۸۵
گفتگو ظریف با روسای هفت دانشگاه‌ سطح یک کشور
وزیر امور خارجه امروز با روسای هفت دانشگاه‌ سطح یک کشور درباره مسائل بین المللی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در دیدار و گفتگو با روسای هفت دانشگاه‌ سطح یک کشور و با استقبال از دیدگاه‌های مطرح شده گفت: این دیدگاه‌ها بررسی و وزارت امور خارجه در حل مسایل و مشکلات مطرح شده در این جلسه همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

روسای دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و شیراز روز سه شنبه با وزیر امور خارجه دیدار و درباره مسایل بین ‌المللی دانشگاه‌ ها در شرایط کنونی کشور گفت و گو کردند.

رئیس دانشگاه تهران در این دیدار با اشاره به فعالیت‌ها و اقدام های انجام شده توسط دانشگاه‌های سطح یک کشور برای حل مسائل ملی و برگزاری نشست های تخصصی در حوزه‌های اقتصاد، سیاست و علوم اجتماعی با حضور صاحب ‌نظران و استادان این دانشگاه‌ها اظهار کرد: نتایج به دست آمده از این نشست ها که حاصل ساعت‌ها گفت و گو و تحلیل تخصصی بوده، همراه با راه‌حل ‌های ممکن برای حل مشکلات در اختیار مسوولان و مقامات مربوطه قرار گرفته است.

محمود نیلی احمدآبادی، گسترش فعالیت‌های بین ‌المللی و برقراری ارتباط با دانشگاه‌های مهم اروپایی و آمریکایی در پسابرجام را از دستاوردهای فعالیت‌های تیم دیپلماسی وزارت امور خارجه ذکر کرد و افزود: در پسابرجام ما شاهد گسترش ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها بودیم که برگزاری نشست‌های مشترک با دانشگاه‌های مهم اروپایی و آمریکایی از جمله این ارتباطات است.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش تبادلات علمی و بین‌المللی بین دانشگاه ها گفت: گسترش دیپلماسی علمی به عنوان راهکاری مهم و تاثیرگذار برای کمک به حل مشکلات کشور در عرصه بین ‌الملل از طریق همین تبادلات علمی صورت می‌گیرد.

احمدآبادی همچنین آمادگی دانشگاه‌های سطح یک کشور را برای مشارکت در کارگاه‌های تخصصی به منظور حل مشکلات جامعه اعلام کرد.

در ادامه، روسای دانشگاه‌های سطح یک حاضر در نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مهم دانشگاهی در حوزه بین‌الملل بیان کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز