سرپرست وزارت کار خبر داد:

بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفتیم/ تابه امروز ۹۰ هزار شغل ایجاد شده است

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۴:۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۴۱۲۳۶
بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفتیم/ تابه امروز ۹۰ هزار شغل ایجاد شده است
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بسته حمایت غذایی گفت: مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را از ابتدای سال ۱۴ درصد افزایش دادیم و ۷۰۰ هزار خانوار به مرور در نوبت دریافت مستمری قرار گرفتند و همچنین بسته‌های حمایتی راقشار آسیب‌پذیر در نظر می‌گیریم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «انوشیروان محسنی‌بندپی»، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه وزارت کار برنامه‌ای برای برگزاری شورای عالی دستمزد برای حمایت از کارگران در برابر گرانی‌ها دارد یا خیر، عنوان کرد: آقای روحانی بر توجه به اقشار کم درآمد و نیازمندان حمایت‌های اجتماعی تاکید داشتند. به لحاظ اینکه بگوییم تاریخی را برای این کار درنظر گرفته باشند، اینطور نیست اما در دستور کار است که حمایت‌های اجتماعی خود را از اقشار کم درآمد در مابقی سال ۹۷ داشته باشیم.

وی افزود: مهم‌ترین کاری که فقر را کاهش می‌دهد، ایجاد اشتغال است. هم آقای ربیعی و در ادامه آقای روحانی، تاکیدشان روی بحث اشتغال فراگیر و سرعت بخشیدن به مشاغل خانگی و روستایی است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون تقریبا 5000 میلیارد تومان برای ۲۵ طرح مصوب شده و کارهای کارشناسی صورت گرفته است و با بانک تفاهم‌نامه منعقد شده که نشان می‌دهد بیش از ۹۰ هزار اشتغال تا الان ایجاد شده است و حدود 7000 میلیارد تومان دیگر در این راستا پول وجود دارد که ما امیدواریم بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

بندپی تاکید کرد: در مورد ضمانت‌هایی که بخواهیم تسهیل کنیم، صندوق ضمانت تعاون برای مشاغل روستایی تا ۲۵۰ میلیون تومان ضمانت را تقبل می‌کند تا بروکراسی بانکی را برای این متقاضیان به حداقل برسانیم که زودتر کار را شروع کنند و طرح‌هایی که شورای فنی و بانک‌ها تایید می‌کنند، زمینه اجرایی شدنشان ایجاد شود.

نظر شما
پرونده ویژه