امروز در مالزی؛

دادگاه متهمان قتل برادر رهبر کره شمالی برگزار شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۳:۳۵:۵۴
کد خبر: ۷۴۱۵۸۰
دادگاه متهمان قتل برادر رهبر کره شمالی برگزار شد
دادگاه متهمان قتل برادر رهبر کره شمالی امروز (پنجشنبه) در شاه عالم ایالت سلانگور مالزی با حضور متهمان، قضات و وکلای آنها برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، دادگاه متهمان قتل «کیم جونگ نام» امروز (پنجشنبه) در شاه عالم ایالت سلانگور مالزی با حضور متهمان، قضات و وکلای آنها برگزار شد و برخی از ناظران این اظهارات قاضی را بیانگر محکومیت ضمنی و غیررسمی متهمان ارزیابی کردند.

در جلسات پیشین دادگاه متهمان در دو سال گذشته، قاضی پرونده چنین اظهاراتی را مطرح نکرده بود.

برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی 13 فوریه 2017 (25 بهمن 95) هنگام بازگشت به خانه خود در ماکائو از فرودگاه بین المللی کوالالامپور، مورد حمله دو زن با ملیت‌های اندونزیایی و ویتنامی قرار گرفت و ساعتی بعد به سبب مسمومیت شدید ناشی از اسشتمام گاز اعصاب درگذشت.

'دوان زی هونگ'29 ساله ویتنامی و 'سیتی آسیه'25 ساله اندونزیایی از ابتدای دستگیری مدعی شدند که تصور می کردند تمامی صحنه جنایت تنها یک فیلم برداری دوربین مخفی بوده و آنها در قتل برادر رهبر کره شمالی بی گناه بوده و خود را قربانی یک توطئه می دانند.

این درحالی است که برخی دیگر از ناظران این پرونده می گویند ، متهمان اصلی این حادثه توسط ماموران کره شمالی تعلیم دیده بودند.

این درحالی است که متهمان این قتل در مدت 2 سال گذشته و حتی در جلسه امروز دادگاه همچنان خود را بی‌گناه دانسته و ادعا کردند که فریب خورده‌اند.

قاضی دادگاه نیز درجلسه امروز گفت که مدارک نشان می‌دهد برخلاف اظهارات این دو متهم یکی از آن‌ها پس از ترور و با علم به سمی بودن ماده شیمیایی، به سرعت دست‌های خود را شسته بود.

وکلای این دو زن امروز نیز به خبرنگاران اعلام کردند، همچنان براعتقاد خود مبنی بر اینکه متهمان دراین پرونده فریب خورده اند، تاکید دارند.

آنها اعلام کردند که از قاضی دادگاه ناامید شدند اما به دفاع خود از متهمان ادامه خواهند داد.

قرار است جلسه بعدی دادگاه 3 ماه آینده تشکیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز