وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

اجرای ۳۰ کیلومتر زیرسازی راه‌آهن سبزوار- سلطان‌آباد/ تشریح نقش بازآفرینی شهری در تولید ثروت برای سبزوار

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۶:۳۰:۱۲
کد خبر: ۷۴۱۶۶۰
اجرای ۳۰ کیلومتر زیرسازی راه‌آهن سبزوار- سلطان‌آباد/ تشریح نقش بازآفرینی شهری در تولید ثروت برای سبزوار
وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه‌آهن سلطان‌آباد به سبزوار از پیشرفت ۳۰ کیلومتری زیرسازی پروژه خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی، در جریان بازدید از راه آهن سلطان آباد به سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی این خط ریلی در سال ۸۹ شروع شد اما تا سال ۹۵ اعتبار جدی نداشت که عملا این پروژه در سال ۹۵ فعال شد و در سال ۹۶ کارکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

وی افزود: از سبزوار حدود ۳۰ کیلومتر عملیات زیرسازی اجرا شده است و در سال ۹۷ بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شد اما باید توجه داشت برای اتمام راه آهن سلطان آباد – سبزوار ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار لازم است. در این سفر تصمیمات لازم برای این پروژه اتخاذ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت ریلی و جاده‌ای شهرستان سبزوار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از سبزوار به اسفراین بزرگراهی به طول ۸ کیلومتر با همکاری شهرداری در دست انجام است. همچنین برای محور سلطان‌آباد نیز پروژه‌ای تعریف و از سوی مجلس تامین اعتبار شده است.

آخوندی همچنین به پروژه‌های بازآفرینی شهری سبزوار اشاره کرد و گفت: در حوزه بازآفرینی شهری، سبزوار یک شهر نمونه و پشتیبان سه استان همجوار است.

وی افزود: در سبزوار بافت‌های تاریخی و حاشیه‌نشینی وجود دارد که حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت این شهر حاشیه‌نشین هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هماهنگی وزارتخانه با فرمانداری و شهرداری سبزوار خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ پروژه بزرگ و کوچک در حوزه بازآفرینی شهر سبزوار تعریف شده است. همچنین در داخل شهر ساختمان‌های بسیار خوبی تملک شده که با اجرای طرح بازآفرینی می‌تواند برای سبزوار ثروت ایجاد کند.

نظر شما