وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

ضرورت موضوعیت بخشی به «آبخیزداری» در افکار عمومی

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۶:۳۴:۲۰
کد خبر: ۷۴۱۶۶۲
ضرورت موضوعیت بخشی به «آبخیزداری» در افکار عمومی
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اجرای عملیات آبخیزداری بهترین شیوه حفظ خاک، پوشش گیاهی و ذخیره سازی آب در سفره های زیرزمینی است، بر ضرورت موضوعیت بخشی «آبخیزداری» در سطح ملی و محلی تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمود حجتی»، وزیر جهاد کشاورزی، در نشست سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور که به منظور بررسی عملکرد استانها در اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجودی انجام خدمات ما جلب رضایت مردم است،

وی با بیان این که بر اساس گزارش های موجود در بسیاری از استانها اقدامات قابل توجهی در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری در حال انجام است، تصریح کرد:جا دارد از طریق رسانه ها اقدامات صورت گرفته به سمع و نظر افکار عمومی رسانده شود تا علاوه بر موضوعیت بخشیدن به مسئله آبخیزداری در سطح ملی و محلی برای این حرکت عظیم پشتوانه سازی شود.

حجتی، خدمت به مردم در منابع طبیعی را کاری خداپسندانه دانست و بر  لزوم رفع موانع مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: همه چیز در عرصه کاری بستگی به دیدگاه و نگرش ما دارد که چگونه با مردم رفتار کنیم زیرا زمانی ما می توانیم به مردم ثابت کنیم که خدمت گذار آنها هستیم که بتوانیم باور عمومی آنان را بالا ببریم.

وزیر جهاد کشاورزی خطاب به مدیران منابع طبیعی تاکید کرد: اگر کسی در عرصه های منابع طبیعی تقاضای اجرای طرح های تولیدی را داشت راه را به روی او نبندیم بلکه می توانیم با آموزش و ترویج مسیر درست حفظ منابع طبیعی را برایش ترسیم نماییم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در مقاطعی گفته شد مالچ برای عرصه های بیابانی بسیار مضر است و مدتی هم مالچ پاشی را تعطیل کردند اما اکنون می بینیم که همین مالچ در مناطق بیابانی خوزستان چقدر جواب مثبت داده و اقدامات قابل توجه نهال کاری در کنار مالچ پاشی در این استان انجام شده است.

وی استان هرمزگان را استانی پیشرو در آبخیزداری نام برد و گفت: با اقدامات مردم و خیرین و کمک منابع طبیعی و استاندار اکنون بیش از ۵۸ میلیارد تومان اعتبار تنها برای اجرای عملیات آبخیزداری به این استان اختصاص یافته است.

حجتی درباره اهمیت آبخیزداری خاطر نشان کرد:دنیا الان به این سمت حرکت می کند که بسیاری از سدها را جمع آوری کند و کلیه سرمایه گذاری خود را جهت تقویت سفره های زیرزمینی از طریق اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری معطوف کرده است.

وی یادآوری کرد:کار در منابع طبیعی استانها همت می خواهد زیرا اگر بخواهیم کاری انجام دهیم همه امکانات وجود دارد اما اگر اراده ای برای انجام یک کار وجود نداشته باشد همه امکانات جمع شوند آن کار انجام نخواهد شد.

وی به کاشت زراعت چوب در استان های شمالی بویژه در غرب استان گیلان اشاره کرد و گفت: زراعت چوب می تواند علاوه بر تامین معیشت مردم، فشار را از روی جنگل ها بردارد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان یک بار دیگر به مدیران منابع طبیعی توصیه و تاکید داشت: توانمندی و ظرفیت های فراوانی در عرصه های کشور وجود دارد و از آنان خواست با استانداران استان ها ارتباط بیشتری داشته باشند که قطعا در توفیق منابع طبیعی بسیار اثر گذار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز