عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

برخی با پلاکارد اعلام کردند آقای هاشمی رفسنجانی را ما کشته‌ایم!/ دستگاه قضا برای حفظ منافع ملی و آبروی نظام ورود کند/ اینها درد مردم ندارند، دردشان روی کار نبودن دولت خودشان است

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۱:۰۶:۲۰
کد خبر: ۷۴۲۱۶۷
برخی با پلاکارد اعلام کردند آقای هاشمی رفسنجانی را ما کشته‌ایم!/ دستگاه قضا برای حفظ منافع ملی و آبروی نظام ورود کند/ اینها درد مردم ندارند، دردشان روی کار نبودن دولت خودشان است
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه برخی از امام جمعه های ما که ادبیات سیاسی و دیپلماسی درست ندارند، از نزاکت خارج و این حرکات را توجیه می کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ روز پنجشنبه تجمعی در مدرسه فیضیه قم با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت برگزار شد که وجود یک تابلو با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس جمهور، توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را جلب کرد.

روی این تابلو نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت - استخر فرح در انتظارت». این شعار واکنش های زیادی را در پی داشت.

«فاضل میبدی»، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو  با خبرنگار سیاسی برنا، در این باره گفت: با برخورد با این افراد موافق نیستم موضوع این است که چرا به تجمع کنندگان مجوز داده می شود؟ برخورد با تجمعات این چنینی کار یک جناح بوده و آن جناح هم صاحب برخورد است، مواقعی که صلاح ببیند برخورد و زمانی که صلاح نبیند ورود نمی کند. برخورد کار یک جریان است و کار دولت، ملت و دستگاه نظامی و انتظامی نیست. 

او ادامه داد: آنهایی که در مدرسه فیضیه جمع شدند، دردشان مردم نیست. دردشان این است که دولت آنها روی کار نیامده و موفق نشده است.

او با بیان اینکه "این افراد همان حامیان دولت احمدی نژاد بوده اند" گفت: پایه اقتصاد کج و تورمی که امروز شاهدش هستیم از زمان دولت نهم و دهم شکل گرفت. در آن زمان یکی از علما در قم که مردم دادشان از گرسنگی و تورم و گرانی بلند بود گفت ما برای نان و آب انقلاب نکردیم. این انقلاب، انقلاب معنوی بوده است، من هم در جوابش نوشتم؛ اتفاقا ما برای نان و آب انقلاب کردیم. در دولت نهم و دهم هیچ فریادی از آنها در خصوص مشکلات معیشت و اقتصادی بلند نشد زیرا دولت، منتخب آنها بود. در آن زمان یکی از علمای مشهد گفت مردم باید اشکنه بخورند.

او در خصوص اینکه واکنش قوه قضاییه با این تهدید چه خواهد بود بیان کرد: اصلا و ابدا دستگاه قضایی واکنشی نشان نخواهد داد. در قم دوبار فریاد وا اسلاما بلند شد یکی در زمان اقای خاتمی، که کمی موی دختران پیدا و اهنگ و موسیقی کمی بیشتر شد و  دیگری در زمان اقای روحانی که فریاد اقتصاد و گرسنگی بلند شده است، اما درد اینها گرسنگی و اقتصاد نیست.

او ادامه داد: اگر دقت کنیم می بینیم هیچ کار اینها، علمی و ریشه ای نیست، این افراد کسانی هستند که از روی شعار و احساسات حرف می زنند و از جای دیگر تحریک می شوند.

میبدی در خصوص پلاکاردی با این عنوان" ای انکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت"  مطرح کرد: این پلاکارد بسیار وحشتناک است و عقلشان نرسیده که چه می گویند؛ این یعنی اقای هاشمی را ما کشته ایم.

او ادامه داد: دستگاه قضایی ما اگر می خواهد در راه حفظ منافع ملی و ابروی نظام کار کند باید با این مسئله برخورد کند. وقتی روی یک پلاکارد علنا اعلام رئیس جمهور تهدید می شود، این یعنی ترور کور؛ یعنی قدرتی در کشور است که رییس دولت را می کشد و نابود می کند که با اقای هاشمی هم این کار را کرده اند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه برخی از امام جمعه های ما که ادبیات سیاسی و دیپلماسی درست ندارند و از نزاکت هم خارج و این حرکات را توجیه می کنند مانند امام جمعه مشهد که دیروز از ادبیات برجام لعنتی استفاده کرد. برجام را خود رهبر اذن داده که انجام شود. این ها نمی فهمند چه می گویند! بدانند که دنیا می فهمد تو چه می گویی اگر که خودت نمی فهمی.

میبدی در خصوص اینکه چرا به تاکیدات رهبری توجه نمی کنند، بیان کرد: این افراد متاسفانه به حرف هایشان فکر نمی کنند و هدف آنها سقوط نظام است. این افراد علیه نظام هستند نه دولت نه روحانی.

او با اشاره به برجام گفت: بزرگترین  کار مثبت در دولت یازدهم مذاکره برجام بود. اما برجام دو اشکال داشت اول اینکه در مسائل دیگر مذاکره نشد و دوم یک مشت دلواپس در داخل به اضافه یک مشت افراطی در خارج (اسراییل و امریکا) دست به دست هم دادند و این توافق را به اینجا رساندند.  نفس برجام کار مفید و خوبی بود و رهبری هم خوب از آن دفاع کردند. 

میبدی در پایان افزود: با شعار های احساسی مرگ بر این و آن نمی شود مشکلات کشور را حل کرد. 

نظر شما