یک حقوقدان:

شعار روی پلاکارد قم در بدترین حالت خبر وقوع قتل و در بهترین حالت نشر اکاذیب است/ دادگاه ویژه روحانیت درباره تهدید رییس‌جمهور به قتل ورود کند

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۶:۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۴۲۹۲۱
شعار روی پلاکارد قم در بدترین حالت خبر وقوع قتل و در بهترین حالت نشر اکاذیب است/ دادگاه ویژه روحانیت درباره تهدید رییس‌جمهور به قتل ورود کند
یک وکیل دادگستری در خصوص پلاکارد حاوی تهدید رئیس‌جمهور در تجمع طلاب در قم گفت: این شعار در بدترین حالت خبر وقوع قتل و در بهترین حالت نشر اکاذیب است.

«نعمت احمدی»، وکیل دادگستری و حقوقدان، در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص وجوه مجرمانه پلاکارد تجمع طلاب در قم گفت: «این  مسئله چند جنبه دارد. نخست آنکه قسمت اول آن شعار اشاره به قتل آیت‌الله هاشمی در استخر داشته و دادستان وظیفه دارد ورود و درباره یک قتل احتمالی تحقیق کند. این مسئله‌ای نیست که دادستان بتواند از آن بگذرد. آن طلبه تنها مسئول نیست و دادستان و بازپرس وظیفه دارند از برگزار کنندگان تجمع که قطعاً مشخص است چه کسانی هستند، بازجویی کند؛ چراکه بر اساس تصویر منتشر شده مشخص است که سازمان‌دهندگان تجمع این پلاکارد را تهیه و به دست شرکت‌کنندگان داده‌اند.»

احمدی ادامه داد: «بخش دوم شعار است که بدون ارتباط با بخش اول، تهدید صریح مقام ریاست جمهوری است و از آنجایی که از سوی طلبه‌ها در قم اتفاق افتاده، دادگاه ویژه روحانیت در قم باید بدان رسیدگی کند. با چنین اقدامی طبق قانون مجازات اسلامی باید برخورد شود.»

این وکیل دادگستری در پایان گفت: «نکته این است که چنانچه مشخص شود خبر قتل آیت الله هاشمی رفسنجانی صحت داشته، خب تکلیف روشن است و به عنوان پرونده قتل باید بدان رسیدگی شود؛ اما حتی اگر پس از تحقیقات مشخص شود آن گفته صحت نداشته، در بهترین حالت "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی اتفاق افتاده که آن هم عملی مجرمانه است.»

نظر شما
پرونده ویژه