مقام وزارت خارجه استرالیا:

ملبورن به تداوم تعاملاتش با تهران ادامه می دهد

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۲۰:۲۲:۴۰
کد خبر: ۷۴۳۹۷۹
ملبورن به تداوم تعاملاتش با تهران ادامه می دهد
مدیرکل سیاست‌های چندجانبه وزارت خارجه استرالیا با انتقاد از نقض برجام ازسوی آمریکا گفت: وضعیت کنونی برجام مشکلاتی در مسیر مراودات فی مابین بوجود آورده است ولی دولت استرالیا به تداوم تعاملاتش با ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «جاستین لی»،  مقام وزارت خارجه استرالیا، روز سه شنبه در دیدار «محمود صادقی» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- استرالیا با گرامیداشت پنجاهمین سالگرد روابط استرالیا و ایران افزود: ظرفیت های فراوانی در دو کشور برای توسعه و گسترش ارتباطات فی مابین وجود دارد که باید با برنامه ریزی دقیق از آن بهره برد.

مدیرکل سیاست های چندجانبه وزارت خارجه استرالیا با انتقاد از نقض برجام از سوی آمریکا ادامه داد: وضعیت کنونی برجام مشکلاتی در مسیر مراودات فی مابین بوجود آورده است ولی دولت استرالیا به تداوم تعاملاتش با ایران ادامه خواهد داد.

'لی' همچنین بر تداوم گفت وگوها میان استرالیا و ایران در موضوعات حقوق بشری و وضعیت زنان و ارائه راهکارهای مناسب برای کمک به اقشار آسیب پذیر تأکید کرد.

**نقض معاهدات مختلف بین المللی ازسوی آمریکا نشان دهنده به خطر افتادن صلح و امنیت جهانی است

محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- استرالیا نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش روابط دیرینه و رو به رشد دو کشور گفت: همواره روابطی مستمر در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و استرالیا برقرار بوده است.

وی افزود: تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس ایران و استرالیا به ارتقا سطح مناسبات دوستانه فی مابین کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- استرالیا با اشاره به رفتارهای غیرمتعارف ترامپ تصریح کرد: نقض معاهدات مختلف بین المللی ازسوی آمریکا نشان دهنده بی احترامی به قوانین بین المللی و سبب به خطر افتادن صلح و امنیت جهانی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مواضع استرالیا در همسویی با کشورهای اتحادیه اروپا و عدم پیروی از سیاست های آمریکا در موضوع برجام قدردانی کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر توسعه مراودات علمی و دانشگاهی میان مراکز و موسسات علمی و تبادل استاد و دانشجو میان جمهوری اسلامی ایران و استرالیا تأکید کرد.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و استرالیا نیز در این نشست بر توسعه مناسبات و ارتقا سطح مراودات علمی فی مابین تآکید کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: تحریم شرکت های دارویی در مرواده با ایران یک اقدام ضد حقوق بشری است که با شعارهای دروغین آمریکا در حمایت از حقوق بشر منافات دارد.

نظر شما