یادداشت؛

مردم، دولت را نقطه اتکا و امید خود می‌دانند

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۷:۲۱:۵۴
کد خبر: ۷۴۶۴۳۴
مردم، دولت را نقطه اتکا و امید خود می‌دانند
مصطفی درایتی- عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت

گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ «باید پذیرفت که دولت حسن روحانی وارث انباشت مطالبات و مشکلاتی است که حل‌وفصل این مسائل توان و انرژی بسیار زیادی را نیازمند است. تمامی مشکلات موجود که امروزه در دولت وجود دارد یا به نام دولت نوشته می‌شود نتیجه اقدامات دولت دوازدهم نیست. اگر منصف باشیم و نگاهی منصفانه در تحلیل‌هایمان داشته باشیم نباید مشکلات موجود را به نام دولت تمام کنیم. اکنون همگان انتظار دارند که دولت برای حل‌وفصل مشکلاتی که پیش‌آمده است پاسخگو باشد، منطقی است که دولت باید جوابگویی داشته باشد اما بسیاری از مشکلات پیش‌آمده در اختیار دولت نبوده و دولت باید پاسخگوی کارهایی باشد که بعضی از این مشکلات در حوزه کاری و درنتیجه عملکرد دولت نبوده است.

اکنون جریانی در کشور وجود دارد که باقدرت هم عمل می‌کند تا مقصر اصلی انباشت این مشکلات را، دولت نشان دهد و چشم خود را بر موانع بزرگی که بر سر راه دولت است نادیده می‌گیرد. این رویه منصفانه نیست و از چشم تیزبین مردم پنهان نخواهد ماند. واقعیت موجود این است که دولت روحانی با انباشتی از مشکلات و مطالبات هم‌زمان روبه‌رو شده است و تلاطم‌های سنگینی که در کشور به وجود آمده است را باید به‌تنهایی مدیریت کند. از سویی انتقاد به دولت وجود دارد. از ابتدای شروع کار دولت دوازدهم گفته شد که کابینه دولت با مشکلات در جامعه همخوانی ندارد و اکثر همکاران روحانی جنبه محافظه‌کاری آن‌ها بیش از تحول و شجاعت و میدان‌داری آن‌ها است؛ لذا آقای روحانی برای پاسخگویی و اقناع مردم تنها بود.

تیم همکار رئیس‌جمهور باید برای مردم روشن می‌کردند که سهم دولت برای رفع مشکلات و برآورده کردن مطالبات تا چه حدی است تا انتقادات به دولت نیز منطقی شود. کسانی که خارج از دولت و دلسوز دولت بودند تأکید کردند که قدرتمندان فعلی نمی‌توانند پاسخگوی شرایط فعلی باشند، به همین دلیل بسیاری از وعده‌های روحانی تحقق پیدا نکرد. در کنار این نقد باید دید که روحانی و تیم دولت تلاش بسیار داشتند که تلاطم‌های موجود را کاهش دهند و اتفاقاتی که بعد از خروج ترامپ از برجام افتاد شاید اگر نگاه دولت و موضع‌گیری مناسب دولت نبود فاجعه امروز به‌مراتب بدتر بود.

امروز در عرصه بین‌الملل اگرچه دچار مشکلاتی شده‌ایم اما نسبت به گذشته دست بالایی داریم به شرطی که افرادی که در داخل کشور هستند بغض خود را به دولت روحانی کم کنند و منافع ملی را در نظر داشته باشند. کسانی که از ابتدا با برجام مخالف و به دنبال پاره کردن برجام بودند زمانی که ترامپ از موافقت‌نامه برجام خروج پیدا کرد نوع شعارهای آن‌ها به شعارهای طلبکارانه از دولت تغییر پیدا کرد. اگر برجام به نفع کشور نبود باید خوشحال باشند و از دولت خواسته‌ای نداشته باشند اما در این دوره تغییر رویه داده‌اند و از دولت طلبکار هستند و رئیس‌جمهوری را بازخواست می‌کنند. این افراد به دنبال منافع ملی نیستند.

روحانی در عرصه کنترل اوضاع بین‌المللی بهترین تصمیمی را که می‌توانست گرفت. اکنون در عرصه بین‌المللی ایران دست پایین ندارد و جهانیان آگاه شده‌اند که آمریکا می‌تواند برای همگان تهدید محسوب شود و این ثمره برجام است. در آینده و مذاکرات با کشورهای اروپایی منفذهایی برای کشور ایجاد خواهد شد و با توجه به سیاست‌های خارجی دولت روحانی کنترل و مدیرت شرایط در دست ایران خواهد بود. مردم دولت را نقطه اتکا و امید خود می‌دانند و شاید تنها نقطه امیدی که جامعه به‌وسیله فرد منتخب خود بتواند به مطالبات خود دنبال کند برای مردم دولت است. درنتیجه رقابت‌ها و حب و بغض‌ها و جریان‌های سیاسی کشور اگر کنترل نشود ممکن است فضای عمومی را به سمتی ببرند که برخلاف نظر دولت است و آسیب آن به مردم خواهد رسید.»
منبع: ایسنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز