نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد؛

اگر نمایندگان از پاسخ رییس‌جمهور قانع نشوند، چه اتفاقی می‌افتد

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۴:۳۳:۰۳
کد خبر: ۷۴۶۸۴۲
اگر نمایندگان از پاسخ رییس‌جمهور قانع نشوند، چه اتفاقی می‌افتد
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق قانون اساسی، بعد از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های رئیس جمهور این سوالات در سه موضوع بررسی و احصاء می‌شوند.

«محسن کوهکن»،  نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به روند بررسی سوالاتی که که نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور به آن قانع نشدند، گفت: مطابق قانون اساسی، بعد از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های رئیس جمهور این سوالات در سه موضوع بررسی و احصاء می شوند. یک اجرا نشدن قانون، دوم نقض قانون و سوم انجام اقدامی خلاف قانون.

وی گفت: در جلسه امروز، نمایندگان پاسخی که قانع کننده تلقی کردند را کنار گذاشته و 4 سوالی که در مورد آن قانع نشدند را با قوانین دائمی و برنامه و بودجه مطابقت داده و مواردی که با سه محوری که قبلا عنوان کردم مغایرت داشت را به قوه قضائیه ارسال می کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دستگاه قضایی در صورتی که قاضی موافق نظر شاکیان نباشد موضوع پایان یافته و قرار منع تعقیب صادر می شود، ادامه داد: سه قوه مستقل هستند و اگر قوه ای نسبت به عملکرد قوه مجریه انتقاد وجود داشته باشد، بررسی می شود. اما در این روند اگر قاضی موافق نظر شاکیان باشد، موضوع پیگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز