معاون حقوقی رییس جمهور:

تصمیم‌‌گیری مقامات در پایگاه ملی اطلاع‌‌‌‌‌‌‌رسانی قوانین و مقررات شفاف‌‌‌‌سازی می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۴:۵۷:۲۹
کد خبر: ۷۴۶۸۵۶
تصمیم‌‌گیری مقامات در پایگاه ملی اطلاع‌‌‌‌‌‌‌رسانی قوانین و مقررات شفاف‌‌‌‌سازی می‌شود
مراسم رونمایی از پایگاه ملی اطلاع‌‌‌‌‌‌‌رسانی قوانین و مقررات کشور با حضور وزیر دادگستری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور و دبیر هیات دولت برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رییس جمهور، در مراسم رونمایی پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور اظهار کرد: حاکمیت قانون و شفافیت دو اصلی است که هر حقوقدانی باید دنبالش باشد؛ رئیس جمهور هم دنبال این موضوع است و از ما هم خواسته تا این دو‌موضوع را انجام دهیم. 

جنیدی با بیان اینکه "رونمایی از این سامانه برای شناخت مردم از قوانین مربوط به خود است" افزود: همکاران ما از چند ماه بعد از اینکه من سر کار آمدم برای این سایت خیلی تلاش کردند. امروز سایت به صورت یک پایگاه خبری درآمده تا عموم مردم، از حقوق ، قوانین و مقررات کل کشور با خبر باشند. 

معاون حقوقی ریس جمهور با تاکید "بر گستردگی مقررات گذاری در کشور" گفت: هدف این پایگاه خبری این است که در راستای حاکمیت قانون دسترسی شفاف به آگاهی را برای مردم مهیا کند. 

جنیدی افزود: به جز لایحه تعارض منافع که مسیر تصمیم سازی مدیران را شفاف می کند، معاونت حقوقی برای شفافیت در سایر حوزه ها هم تلاش می کند. 

وی در ادامه به تبیین ضرورت دسترسی آزاد مردم به قوانین و مقررات کشور پرداخت و این فرایند را برای پیش رفت رفت کشور ضروری خواند. 

وی گفت: تمام مصوبات دولت ، سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت، مجلس، قوه مقننه در این پایگاه، اطلاع رسانی می شود و سعی می شود تا سایر مراجع که با ما قرارداد گذاری می کنند نیز به این پایگاه بپیوندند.

معاون حقوقی ریس جمهمور همچنین  گفت: تلاش شده حتی زودتر از سایت اصلی دولت، اطلاعات روی این پایگاه اطلاع رسانی قرار بگیرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز