همزمان با هفته دولت و توسط معاون حقوقی ریاست جمهور انجام شد؛

رونمایی از پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۹:۳۶:۴۶
کد خبر: ۷۴۶۹۴۷
رونمایی از پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور
معاون حقوقی رییس جمهور همزمان با هفته دولت، پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور به آدرس اینترنتی www.DOTIC.ir را رونمایی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در مراسم افتتاح پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور که روز سه شنبه برگزار شد، وزیر دادگستری، دبیر هیات دولت، رئیس سازمان ملی استاندارد و معاونان حقوقی دستگاه های اجرایی، مدیران معاونان و مشاوران معاونت حقوقی رئیس جمهور، و جمعی از حقوقدانان حضور داشتند.

دسترسی به عنوان و اطلاعات پایه تمام قوانین و مقررات کشور، دسترسی به متن قوانین و مقررات مصوب تمام مراجع تصویب با آخرین تغییرات و اصلاحات، با امکان مشاهده فرآیند تصویب قوانین (مشروح مذاکرات) و نظریات مربوطه به تفکیک مراجع تصویب، تفکیک قوانین‌ و‌ مقررات معتبر از قوانین ‌و ‌مقررات غیر معتبر، جستجوی قوانین‌ و‌ مقررات بر اساس دستگاه مجری، رویت و دسترسی مستقیم به تفسیر آراء و نظرات مربوط به هر قانون و اجزای آن از امکانات این پایگاه ملی است.

همچنین تعیین و ارائه وضعیت یک قانون یا مقرره، از حیث اعتبار، اصلاح، لغو، موقت یا آزمایشی بودن (به تفکیک مواد و تبصره‌های آن)، ارائه تاریخ‌های تصویب، ابلاغ، انتشار و اجرای هر قانون یا مقرره، سطح‌بندی انواع قوانین و مقررات از حیث سلسله مراتب آنها نیز در این پایگاه امکانپذیر است.

امکان اختصاص یادداشت‌های عمومی و مدیریتی برای هر یک از مدخل‌های یک قانون یا مقرره در سیستم، ساختاربندی قوانین‌ و ‌مقررات (برای دسترسی سریع به اجزای مورد نظر در هر قانون یا مقرره و اعمال موارد تنقیحی در هر جزء)، انتشار الکترونیکی قوانین و مقررات جدیدالتصویب و تهیه مجموعه‌های قانونی براساس موضوع و دستگاه مجری نیز در این پایگاه میسر است.

علاوه بر آن طبقه‌بندی قوانین‌ و‌ مقررات به عادی، محرمانه، خیلی محرمانه، سری و به کلی سری (برای تعیین سطوح دسترسی کاربران)، امکان تصویربرداری از متون قوانین ‌و ‌مقررات مورد نظر و استفاده آن برای مستندسازی امکان دسترسی رایگان قضات، وکلا، اساتید، محققین، دانشجویان و هر یک از آحاد مردم به پایگاه اطلاعاتی قوانین و‌ مقررات (از طریق سایت اینترنتی) و به‌روزرسانی مستمر و روزانه اطلاعات موجود در سامانه از جمله اهداف راه اندازی این سامانه به شمار می آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز