فعال سیاسی اصلاح طلب:

روحانی وارد بازی افراطیون نشد/ رییس جمهور از خود گذشت تا کشور دچار بحران جدیدی نشود/ روحانی از انرژی نیروهای جوان حامی خود استفاده کند

۱۳۹۷/۰۶/۰۸ - ۰۶:۲۴:۴۳
کد خبر: ۷۴۷۲۷۷
روحانی وارد بازی افراطیون نشد/ رییس جمهور از خود گذشت تا کشور دچار بحران جدیدی نشود/ روحانی از انرژی نیروهای جوان حامی خود استفاده کند
الله بداشتی گفت: حضور روحانی در مجلس می تواند یک نقطه عطف چه در داخل کشور و چه در خارج کشور باشد. روحانی خود را روی مین قرار داد تا این مین منفجر و کشور ابستن حوادث دیگری نشود. اگر این اتفاق نمی افتاد یک مسیر نگران کننده دیگری را پیش رو داشتیم، نتیجه مشی روحانی در مجلس شاید الان برای ما علنی نباشد اما بعد ها متوجه ان خواهیم شد.

«سعید الله بهداشتی» فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص "حضور رییس جمهور در مجلس" گفت: بعد از چند هفته انتظار از اعلام وصول سوال از رییس جمهور، افکار عمومی و نخبگان قبل از حضور رییس جمهور در مجلس در فضای رسانه اعلام نظر کردند. حامیان دولت در خصوص موضع رییس جمهور اعلام کردند؛ ایشان محکم و شفاف برای افکار عمومی بیان کند که چه موانع مشخصی در روند تصمیم گیری و اجرا  در برخی نهاد ها و جریان ها وجود داشته و مانع پیروزی و تحقق کامل اهداف و برنامه های دولت شده است. و دوم اینکه؛ روحانی نباید در دام تند روی ها بیفتد،  باید همراه با مشی اعتدال در مجلس ورود کند و به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ دهد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد:  رییس جمهور بسیار مفصل صحبت کرد و محور بحث هایش که به آن پایبند بود ارامش در کلام و اعتدال در پاسخ گویی به سوالات بود. روحانی هشیارانه و در لفافه در خصوص تهدید به ترور شدنش و اتفاقات دی ماه صحبت کرد. رییس جمهور محور بحث هایش در مجلس  وحدت نیروها و جریانات سیاسی بود. امروز کشور ابستن کینه توزی هایی است که باید دست به دست هم بدهیم تا از این مسایل عبور کنیم.

او در خصوص اتفاقات در فضای مجازی بعد از پایان حضور رییس جمهور در مجلس افزود: بعد از پایان مجلس در فضای ابراز نظرها، همگی ناراحت بودند که  چرا ایشان صریح تر و شفاف تر و قاطع ترسخن نگفت و کاری نکرد نمایندگان از شدت شرم و خجالت روی سخن گفتن و در معرض عموم قرارگرفتن را نداشته باشند. 

الله بداشتی ادامه داد:  من  به عنوان جریان حامی دولت به گفته مقام معظم رهبری معتقد هستم که تقویت دولت تقویت نظام است. اقای روحانی با اگاهی کامل به طور حرفه ای در مجلس پاسخگو بودند. روحانی به خاطر پایبندی به وحدت کشور، عدم بازی در زمین افراطیون، تدوام گفتمان اعتدال و پایبندی  به گفتمان اعتدال و اینکه اولویت رفع اتهام از شخص رییس جمهور نیست بلکه اولویت رفع مشکلات کشور است رفتار قابل دفاعی داشت. 

این فعال سیاسی افزود: اقای روحانی انتظار افکار عمومی از خود  را می دانست ولی آگاهانه روش دیگری را انتخاب کرد. اینکه از پس صحبت های رییس جمهور چه پرده هایی برداشته شد را نخبگان می دانند. روحانی با وقوف کامل و با اگاهی و اشراف کامل به بازی تدارک دیده شده توسط افراطیون و تندروها قدم نگذاشت.

الله بداشتی گفت: جریان اصلاحات از شخص خاتمی گرفته تا احزاب و جوانان اصلاح طلب و اقای رییس جمهور و اصولگرایان معتدل در کنار رهبری در  یک زمین و جریان تندرو و مخالفین قسم خوره دولت روحانی در کنار جریان برانداز در زمین مقابل توپ می زنند.

او اظهار داشت: حضور روحانی در مجلس می تواند یک نقطه عطف چه در داخل کشور و چه در خارج کشور باشد. روحانی خودرا روی مین قرار داد تا این مین منفجر و کشور ابستن حوادث دیگری نشود. اگر این اتفاق  نمی افتاد  یک مسیر نگران کننده دیگری را پیش رو داشتیم، نتیجه مشی روحانی در مجلس شاید الان برای ما علنی نباشد اما بعدها متوجه ان خواهیم شد. 

الله بداشتی با اشاره به گله مندی حامیان دولت از صریح سخن نگفتن روحانی گفت: روحانی از خود گذشتگی نشان داد تا کشور دچار بحران جدیدی نشود هرچند حامیان دولت و منتقدین دلسوز و جریان اصلاحات گله مند این هستند که چرا روحانی قاطع تر صحبت نکرد اما با حقی که برایشان می توان قائل شد می گویم که جریان اصلاحات و اعتدال در پیوند محکم با روحانی و حمایت از دولت ایشان ادامه حیات خواهد و به کوری چشم افراطیون، حامی روحانی است.

او در خصوص ترمیم کابینه گفت: نیاز به ترویج روحیه نشاط و جوانی و سرزندگی در بسیاری از سطوح کابینه داریم، روحیه نشاط در کابینه به حداقل رسیده و دولت باید استین بالا زند و مسیر پر جنب و جوش را در پیش گیرد. جریان دولت نیاز به ترمیم دارد این ترمیم می تواند  از سوی خود دولت و شخص محترم رییس جمهور صورت گیرد و روحانی باید مانع دست اندازی های جریان تند رو شود و  امکان فعالیت جریان تند رو را کمتر کند ضمن اینکه ما همچنان از دولت و برنامه هایش حمایت می کنم. 

عضو شورای مرکزی حزب نیروهای خط امام در پایان افزود: روحانی یک تنه سعی کرده است که مردم را نسبت به اتفاقات روشن کند و مسیر خود را تبیین کند. ایشان به صورت معدود از طرف نزدیکان حمایت گفتمانی شده اند. روحانی نیاز دارد نیروهای جوان تر و شاداب تر را در کنار خودش در کابینه بکار گیرد و مستقر کند و از انرژی حامیان جوان خود استفاده کند انتخابی که رهبری در انتساب رییس سازمان تبلیغات داشتند و جوان دهه شصتی را مسئول این سازمان عریض و طویل کردند می تواند پیامی باشد  که اقای روحانی با قدرت بیشتر و انرژی بهتر نسبت به جوان سازی بدنه دولت اقدام کند و حامیان خود را از طریق امیدوار تر نگه دارد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز