عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

فروش ۴۰ هزار خودروی صفر از این هفته آغاز می‌شود/ احتمال کاهش قیمت پراید به کمترین حد/ غیرقابل فروش بودن خودرو تا یکسال در دستور کار است

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۱:۱۰:۳۷
کد خبر: ۷۴۷۹۴۰
فروش ۴۰ هزار خودروی صفر از این هفته آغاز می‌شود/ احتمال کاهش قیمت پراید به کمترین حد/ غیرقابل فروش بودن خودرو تا یکسال در دستور کار است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه 2 خودروساز داخلی این هفته، فروش 40 هزار خودرو را به صورت نقدی یا اقساطی آغاز می‌کنند، گفت: به صورت مداوم جلساتی با خودروسازان برای کنترل قیمت ها داریم.

«حمید گرمابی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص برنامه های این کمیسیون برای کنترل قیمت خودرو گفت: پیرو جلساتی که با 2 خودروسازداخلی داشتیم، خودروسازان 40 هزار خودرو را به صورت نقدی و اقساطی به فروش خواهند رساند.

او بیان کرد: به دلیل تحریم، تفاوت عرضه و تقاضا ایجاد شده و عرضه به بازار کم شده است.

گرمابی با اشاره به بالا بودن تقاضا در بازار گفت: تمهیداتی برای کنترل قیمت ها از جمله غیرقابل فروش بودن خودرو تا یکسال اندیشیده شده تا خریداران واقعی را بشناسیم.

او بیان کرد: به احتمال زیاد عرضه فوری فروش خودرو توسط 2 خودروساز داخلی از فردا آغاز می‌شود. این 2 خودروساز  این هفته،  فروش 40 هزار خودرو را به صورت نقدی یا اقساطی کوتاه مدت آغاز خواهند کرد.

او گفت: امیدواریم با این شیوه، تقاضایی که در بازار است تامین شده و با جلساتی که به صورت مرتب  با خودروسازان و وزارت صنعت داریم در تلاش هستیم این قضیه را مدیریت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: عامل اصلی افزایش قیمت، تفاوت عرضه و تقاضاست. هر کالایی که عرضه آن در بازار کم شود با افزایش قیمت مواجه می شود.

او ادامه داد: تولید خودرو به دلیل مسائل تحریم از سال گذشته کاهش پیدا کرده و از طرفی تقاضا افزایش پیدا یافته است. دلیل این افزایش تقاضا این است که مردم می خواهند پولشان رابه کالای ارزشمند تبدیل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت پراید گفت: تا زمانیکه تقاضای زیاد وجود داشته باشد خودرو نیز بالاتر از حد معمول قیمت گذاری می شود. سعی ما در کمیسیون این است که با برگزاری جلسات مداوم این موضوع را مدیریت کنیم و قیمت ها را به پایین ترین حد برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز