لاریجانی با اشاره به ایجاد بار مالی برای دولت بیان کرد؛

پیشنهادات نمایندگان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری قابل رسیدگی نیست

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۹:۰۳:۱۳
کد خبر: ۷۴۸۳۳۹
پیشنهادات نمایندگان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری قابل رسیدگی نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه ایجاد مناطق ویژه و آزاد تجاری تاکید کرد پیشنهاداتی که بار مالی برای دولت داشته باشد، قابل رسیدگی نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 11 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان در خصوص ایجاد مناطق ویژه و آزاد تجاری گفت: ایجاد هرگونه منطقه آزاد بار مالی داشته و نمایندگان نمی‌توانند در این خصوص پیشنهاداتی را ارائه کنند مگر اینکه دولت در لایحه موضوع را مطرح کند بنابراین پیشنهادات اینچنینی در خصوص ایجاد مناطق آزاد قابل طرح نیست و بار مالی دارد.

گفتنی است در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان علی اصغر یوسف نژاد در طرح پیشنهاد خود برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در بهشهر گفت: در شمال کشور این منطقه ویژه به 5 کشور آسیای میانه ارتباط دارد و هزار  و 60 هکتار در اختیار این منطقه است و هزار هکتار دیگر هم به صورت فریز شده آماده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: بهشهر از محدود بنادری است که به شبکه ریلی سراسر کشور متصل است و ظرفیت بارگیری و تخلیه توان 7 هزار و500 تن کالا وجود دارد. این منطقه در نزدیکی دو فرودگاه قرار دارد و توانایی صادرات در آن بالا است لذا خواهشمندم از ظرفیت این منطقه برای افزایش صادرات با ایجاد منطقه آزاد تجاری استفاده شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری بهشهر می‌تواند از واردات بی‌رویه جلوگیری کرده و صادرات را افزایش دهد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز