کارشناس مسائل خاورمیانه:

آزاد سازی ادلب موضوع مهم نشست سه جانبه تهران است/ سه کشور نقش اساسی در آرامش و ثبات سوریه دارند

۱۳۹۷/۰۶/۱۶ - ۰۸:۲۲:۰۵
کد خبر: ۷۵۰۰۵۵
آزاد سازی ادلب موضوع مهم نشست سه جانبه تهران است/ سه کشور نقش اساسی در آرامش و ثبات سوریه دارند
کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص "اهمیت نشست سه جانبه ایران و ترکیه و روسیه در تهران" گفت: این اجلاس نشان داده و نشان می دهد که همچنان اراده سه کشور برای رسیدن به راه حل هایی در زمینه آرامش و استقلال در سوریه است.

«صباح زنگنه»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "اهمیت نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه در تهران" گفت: این اجلاس نشان داده و نشان می دهد که همچنان اراده سه کشور برای رسیدن به راه حل هایی در زمینه آرامش و استقلال در سوریه است.

او بیان کرد: تنها مسیری که توانسته آرامش و ثبات را به سوریه برساند همکاری این سه کشور بوده است. این اجلاس به رسیدگی به مسایل مهم سوریه اعم از موضوع آزاد سازی و برگرداندن ادلب، حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی سوریه می پردازد؛ البته چالش هایی هم وجود دارد که باید مورد توجه و بحث بررسی قرار گیرد. 

زنگنه ادامه داد: در موضوع کاهش صدمات به مردم بی گناه و یافتن راه هایی برای خروج گروه های تروریستی که اکثر تبعه کشورهایی دیگر هستند، باید راه حل هایی مطرح شود. آنهایی که مایل اند مصالحه انجام دهند مصالحه ها صورت گیرد و آنهایی که مُسر هستند بر استفاده از سلاح با آنها برخورد شدید خواهد شد.

او با اشاره دیگر موارد مورد بحث در این اجلاس ادامه داد: باید تکلیف کسانی که می خواهند پناهنده ترکیه شوند، روشن شود. به نظر می آید موضوع بازگشت آوارگان و مردمی که از خانه و کاشانه فرار کردند و رساندن کمک های انسانی و بازگشت آنها به کشورهایشان از دیگر موارد مهم در این جلسه است.

زنگنه در پایان افزود: ضرورت برخورد جدی با باقی مانده گروه های تروریستی در ادلب و ادامه مسیر بازسازی سوریه از لحاظ سیاسی و از لحاظ عمرانی موضوعات مورد توجه دیگر است. سران سه کشور در این جلسه در خصوص برخوردهایی که امریکا در این مدت اخیر داشته و همچنین احتمال استفاده نیروهای وابسته به امریکا و عربستان از سلاح های شیمیایی در مورد حل شدنش صحبت خواهند کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز