کارشناس مسایل خاورمیانه مطرح کرد؛

آزادسازی ادلب خروجی قابل قبول نشست سه جانبه در تهران/ تعیین کردن یک ارز دیگر به جای دلار در تعاملات تجاری در منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۱۶ - ۰۸:۴۴:۵۰
کد خبر: ۷۵۰۱۳۹
آزادسازی ادلب خروجی قابل قبول نشست سه جانبه در تهران/ تعیین کردن یک ارز دیگر به جای دلار در تعاملات تجاری در منطقه
کارشناس مسایل خاورمیانه گفت: خروجی نشست روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در تهران در بسیار مهم خواهد بود.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسایل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "اجلاس سه جانبه در تهران" گفت: خروجی نشست روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در تهران در تهران بسیار مهم خواهد بود. به اعتبار اینکه سوریه در آستانه یک تحول جدیدی قرار دارد و نیروهای مسلح و محور مقاومت آماده پاک سازی شهر استراتژیک ادلب هستند. با توجه به تمرکز حدو 5 گروهک تروریستی بزرگ در ادلب لذا امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان تلاش می کنند تا این منطقه کانون بحران سوریه باقی بماند؛ به همین دلیل نشست سران سه کشور در تهران می تواند به یک جمع بندی مشترکی برای آزاد سازی شهر ادلب منجر شود.

او ادامه داد: پس از این اجلاس سوریه وارد مرحله ای از آرامش و امنیت خواهد شد و این مسئله برای امریکا و رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست. به همین دلیل امریکا تهدید کرده که اگر نیروهای مسلح سوریه و محور مقاومت به ادلب حمله کنند امریکا هم به سوریه حمله خواهد کرد. این نشان خواهد داد که امریکایی ها می خواهند از گروهک های تروریستی به عنوان ابزار فشار علیه محور مقاومت استفاده کنند لذا یکی از خروجی های قابل قبول مسئله نهایی کردن آزاد سازی ادلب است. 

او در خصوص محور دیگر در نشست سه جانبه روز جمعه در تهران گفت: موضوع دیگر در رابطه با  تشکیل یک جبهه اقتصادی و یک بلوکه اقتصادی قدرتمند در برابر امریکا است. به نظر می رسد در نشست جمعه تهران در حقیقت سران سه کشور تصمیم خواهند گرفت به جای دلار از یک ارز منطقه ای  دیگر برای تبادلات تجاری استفاده کنند و این یک تحول مهمی در مراودات ایجاد خواهد کرد.

هانی زاده بیان کرد: رئیس جمهور امریکا تحریم هایی علیه ایران، ترکیه و روسیه اعمال کرده بنابراین این سه کشور تصمیم دارند در مقابل باج خواهی و زیاده خواهی ایالات متحده ایستادگی کنند. قطعا یکی از این تصمیم ها جانشین کردن یک ارز دیگر به جای دلار در تعاملات تجاری در منطقه خواهد بود  و این تصمیم مهمی است. همکاری های امنیتی، نظامی و سیاسی بین سه کشور برای مقابله با تهدیدات آمریکا می تواند خروجی مهمی از نشست روز جمعه سران روسیه ایران و ترکیه باشد. 

نظر شما