رییس مجلس:

نفس تروریست ها در سوریه به شماره افتاده است

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۱۸:۴۷:۰۴
کد خبر: ۷۵۰۱۷۵
نفس تروریست ها در سوریه به شماره افتاده است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم سهم بسیاری داشته‌اند و امروز نفس تروریست ها در سوریه به شماره افتاده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی که در راس هیاتی به ولگوگراد روسیه سفر کرده است در دیدار با ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه افزود: آمریکایی‌ ها به ایران و روسیه فشار می آورند و دو کشور را تحریم می کنند، این موضوع نشان می دهد که مشکل آنها در جای دیگریست.
وی با بیان اینکه با تصمیمات رئیس جمهوری روسیه و رئیس دوما، شاهد همکاری‌های بیشتری میان دو طرف هستیم، افزود: ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه سهم به سزایی داشته اند.
لاریجانی با بیان اینکه دو طرف تاکنون در خصوص موضوعات مختلفی گفت و گو کرده اند، افزود: امیدواریم در شهر زیبای ولگوگراد اقدامات عملی تری داشته باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییراتی در رفتار آمریکایی‌ ها در حال رخ دادن است و ایران و روسیه باید مشورت های نزدیک تری داشته باشند، گفت: خوشبختانه در زمینه حمل و نقل و کشاورزی همکاری های خوبی میان ایران و روسیه صورت گرفته است.
لاریجانی با اشاره به اینکه در زمینه همکاری‌های صنعتی پیشرفت های خوبی ایجاد و پیشنهادهای خوبی هم ارائه شده است، یادآور شد: در شرایط کنونی آمادگی لازم برای همکاری ‌های بیشتر وجود دارد، به ویژه استان های ایران با کشور روسیه همکاری های خوبی داشته اند و حتی استاندار ولگوگراد توضیحات زیادی درباره همکاری‌های ایران داده و ایده‌های خوبی در زمینه همکاری‌های استانی داشتند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نشست بعدی در ایران برگزار خواهد شد و در آن جلسه مشترک ابعاد و همکاری‌های پارلمانی جدید را نیز بررسی خواهیم کرد.
در ابتدای این دیدار رئیس دومای روسیه با تقدیر و تشکر از سفر لاریجانی به روسیه، گفت: این سفر قطعا می تواند به تقویت همکاری ها و تعامل های بین دو کشور کمک کند.
ویاچسلاو ولودین ادامه داد: آمریکایی‌ ها از یک طرف حرکت دوگانه انجام می دهند اما می‌خواهند انحصاری و یکجانبه تصمیم بگیرند و جهان یک قطبی را تشکیل دهند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی روابط دو کشور با پویایی هر چه بیشتر در حال گسترده تر شدن است، حال مهم این است که تصمیمات در ابعاد پارلمانی و در سطح ایجاد قانون عملیاتی شود، از این رو باید همکاری های پارلمانی دو کشور گسترش یابد.
لاریجانی به منظور شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک پارلمان عازم ولگوگراد روسیه شده است.
این سفر به دعوت «ویچسلاو والودین» رئیس مجلس دومای روسیه و به منظور دیدار دوجانبه با همتای روس با حضور اعضای پارلمانی و حضور در اجلاس کمیسیون مشترک پارلمانی انجام می شود.
سیدناصر موسوی لارگانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، شهاب الدین بیمقدار، رمضان علی سبحانی فر، برومندی، کارن خانلری و حسین امیرعبداللهیان به همراه 9 نفر از معاونین وزیران و مسئولان، رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می کنند.

 

نظر شما