نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران:

رسانه های عربستانی مردم بصره را تحریک کردند/ برخی به دنبال قطع روابط ایران با عراق هستند

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۷:۰۲:۱۶
کد خبر: ۷۵۱۱۵۲
رسانه های عربستانی مردم بصره را تحریک کردند/ برخی به دنبال قطع روابط ایران با عراق هستند
نماینده اقلیم کردستان در ایران گفت: رسانه های وابسته به عربستان و برخی رسانه های عربی با سواستفاده از اعتراضات و تجمع مردم بصره آنان را تحریک کردند و باعث حمله به کنسولگری ایران شدند.

«ناظم دباغ»، نماینده اقلیم کردستان در ایران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص اتفاقات اخیر در بصره گفت: عاملین اتفاقات بصره افرادی هستند که به نیروهای خارجی دشمن در عراق خدمت می کنند و حمله به کنسولگری و دفاتر حزبی و حکومتی، به نفع مردم عراق و منطقه بصره نیست چون ملک خودشان است.

او ادامه داد: ما همه به عنوان یک کُرد و سیاست مدار  تظاهرات مردم را به رسمیت می شناسیم و حق مردم می دانیم که مطالبات حقوقی خود را خواستار شوند. مردم مشکلات و کمبود در خدمات رسانی دارند و باید حکومت عراق پاسخ این درخواست ها را بدهد و مواظب باشد عوامل خارجی باعث مشکلات بیشتر نشود. عراق نیاز به وحدت و تشکیل حکومتی دارد که به جای دستاوردهای حزبی و منافع شخصی به دنبال ایجاد یک پروژه کلی باشد.

دباغ با بیان اینکه "این افراد به دنبال قطع روابط ایران با عراق هستند" گفت: مشخص است وقتی به کنسولگری ایران حمله می شود و آن را می سوزانند این یک پیامی دارد یعنی اتهام به ایران به علت دخالت در عراق، ولی آیا این صحت دارد؟ من این گونه می بینیم که نقش جمهوری اسلامی در عراق تا الان مثبت بوده است.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران تصریح کرد: رسانه های وابسته به عربستان و برخی رسانه های عربی با سواستفاده از اعتراضات و تجمع مردم بصره آنان را تحریک کردند و باعث حمله به کنسولگری ایران شدند.

او گفت: افرادی به دنبال ایجاد ناامنی در عراق هستند زیرا ناامنی در این کشور اثر منفی در امنیت ایران دارد. 

او در پایان گفت: این مسائل در اختلاف افکنی بین دولت ایران و عراق اثر نمی گذارد. به نظرم اختلافات اخیر در تشکیلات عراق است و بین شیعه و شیعه، شیعه و سنی و کردها هم اختلاف وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز