یادداشت؛

سؤال از رئیس‌جمهور در این برهه به صلاح کشور نیست

۱۳۹۷/۰۶/۰۱ - ۰۶:۳۹:۲۸
کد خبر: ۷۵۱۴۷۱
سؤال از رئیس‌جمهور در این برهه به صلاح کشور نیست
علی کرد- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری برنا؛ بحث طرح سؤال از رئیس‌جمهور در حالی مطرح‌شده است که این طرح موافقین و مخالفین بسیاری را به همراه دارد. این‌جانب جزو دسته مخالفین این طرح هستم. به نظر می‌رسد در این برهه که دشمنان و معاندین نظام برنامه‌های سازمان‌یافته‌ای را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند، سؤال در این برهه به صلاح کشور نیست.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که در دیدار اخیر با نمایندگان تأکید کردند که در این زمان همه سه قوا باید باهم متحد و متفق کنار یکدیگر بنشینند و همدیگر را کمک، مساعدت و یاری کنند تا اینکه آرامش در جامعه ایجاد شود تا تنها فشار به یک قوا نیاید. ایشان همه گرایش‌های سیاسی را دعوت به همگامی و همسویی کرده‌اند. همه می‌دانیم که نمایندگان مجلس طبق قوانین و حق نظارت می‌توانند سؤال و استیضاح کنند اما به نظر می‌رسد زمان مناسبی را برای پرسش سؤال از رئیس‌جمهور انتخاب نکرده‌اند چراکه همان‌طور که گفته شد جای سؤال در شرایط کنونی به صلاح کشور نخواهد بود. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و همدلی داریم و باید دولت تدبیر و امید و دولت کریمه اسلامی را حمایت و کمک کنیم و مجلس، نمایندگان مجلس و قوه مقننه به‌عنوان بازوی توانمند و چراغ‌راهنما برای دولت کریمه اسلامی باشند.

در این زمان که تغییرات نرخ ارز و مشکلات تحریم‌ها مطرح است همه ما باید بنشینیم و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام بدهیم و مجلس هم باید راهکارهای راهگشا و متناسب به دولت ارائه بدهد. همچنین دولت هم باید در کنار مجلس با همدلی در کنار یکدیگر حرکت کنند. از سوی دیگر زمزمه‌هایی در خصوص تغییر تیم اقتصادی دولت مطرح می‌شود اما باید گفت این بدین منظور نیست که حذفی صورت بگیرد چراکه ما اعتقادداریم جایگاه هر فرد در هر وزارتخانه‌ای باید حفظ شود و منظور از تغییرات در تیم اقتصادی دولت یعنی اینکه در رویکرد، عملکرد و برنامه‌ریزی‌ها تغییراتی متناسب با شرایط حساس کنونی داخلی و خارجی ایجاد شود. از طرفی دیگر به دولت توصیه می‌کنیم که حرکت خود را کمی سرعت ببخشد و درجایی که مشکلی در تیم اقتصادی می‌بیند آن را رفع و سپس شفافیت ایجاد کند چه برای مردم و چه برای نمایندگان و خادمین مردم. همچنین به همکارانم در مجلس شورای اسلامی توصیه می‌کنم که در این قسمت کمی تعامل کنند و با دولت هم‌نشینی و همفکری کنند و در کنار دولت بایستند تا کار مردم و امورات آن‌ها تسهیل شود و در این صورت دولت هم بتواند کشتی خود را به سمت ساحل نجات بکشاند.

از طرفی دولت هم باید در بحث ارز بازار را کنترل و قیمت کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم را هم تحت نظارت خود داشته باشد اما باید گفت کار دولت در این قسمت بسیار فشرده است چراکه با سختی‌هایی روبرو است و در این راستا در هرکجا که با موانعی روبرو شدند برای تسهیل و روان شدن آن از نمایندگان کمک بگیرند چراکه نمایندگان مردم حاضر هستند که در کنار دولت بنشینند و در صورت لزوم برنامه‌ای را ارائه کنند و درصورتی‌که نیاز به قوانینی است قوانین را تصویب کنند که هم به نفع مردم و هم به صلاح کشور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز