به ریاست معاون سیاسی وزیر امور خارجه انجام شد؛

نشست سه جانبه ایران، افغانستان و هند در کابل

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۳:۳۵:۱۳
کد خبر: ۷۵۱۹۹۲
نشست سه جانبه ایران، افغانستان و هند در کابل
نشست سه جانبه ایران، افغانستان و هند در کابل درباره توافقات سه جانبه قبلی در زمینه همکاری‌های امنیتی و اقتصادی برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نشست سه جانبه ایران، افغانستان و هند به ریاست «عباس عراقچی»، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در کابل آغاز شد. عراقچی ریاست هیات ایرانی را در این نشست بر عهده دارد.

در این نشست درباره توافقات سه جانبه قبلی در زمینه همکاری های امنیتی و اقتصادی تبادل نظر و تصمیم گیری خواهد شد. همچنین در این نشست توسعه همکاری های سه کشور در حوزه های مختلف در چارچوب توافقات قبلی با موافقت مقامات سه کشور مورد بررسی قرار می گیرد. توسعه بندر چابهار و استفاده سه جانبه از ظرفیت های این بندر از دیگر مسایل مورد بحث در این نشست خواهد بود.

عراقچی پیش از برگزاری نشست سه جانبه با «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت افغانستان و «ویجی گوخال» همتای هندی خود نیز دیدار و درباره همکاری های دوجانبه گفتگو کرد.

قرار است معاون سیاسی وزیر خارجه امروز با «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان و «حکمت خلیل کرزی» معاون سیاسی وزیر خارجه افغانستان نیز دیدار و گفتگو کند.

دیدار با «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان از برنامه های فردا چهارشنبه عراقچی اعلام شده است.

همچنین «علی اصغر پیوندی» رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز که امروز به کابل سفر کرده است با «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

قرار است پیوندی با وزرای بهداشت و درمان و کار و امور اجتماعی افغانستان نیز دیدار و گفتگو کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز