وزیر بهداشت:

احتکار دارو کم است/ باید در برخی موارد به سمت کوپن برویم/ در زمینه واردات اولیه، جانبی و تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۲:۳۴:۰۸
کد خبر: ۷۵۲۳۸۲
احتکار دارو کم است/ باید در برخی موارد به سمت کوپن برویم/ در زمینه واردات اولیه، جانبی و تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم
وزیر بهداشت گفت: احتکار دارو کم است زیرا انبارها تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید «حسن قاضی زاده هاشمی»، وزیر بهداشت، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره احتکار دارو گفت: احتکار دارو کم است زیرا انبارها تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند. اگر داروی قاچاقی باشد، تاریخ گذشته و یا به صورت قاچاق وارد شده و تخلفات جدی نیستند. شماره 190 را گزاشتیم و از مردم خواهش می کنیم حتما تخلفات را به ما گزارش دهند و تعزیرات هم این موضوع را پیگیری می کند.

وی افزود: امیدواریم در هیچ حوزه ای احتکار انجام نشود زیرا بچه، فرد مسن و یا یک بیمار تصادفی به دارو نیاز دارد و این کار یک جنایت است. وقتی دولت ارز۴۲۰۰  ارائه می دهد چرا باید احتکار صورت گیرد.

وی تاکید کرد: روزانه چندین نوبت سوال و غیرمستقیم القا می شود که در حوزه دارو حتما اتفاق خاصی می افتد. در حوزه دارو در مجموعه دولت در زمینه واردات اولیه، جانبی و تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم. نزدیک به 15 هزار قلم دارو داریم که ممکن در 50 قلم کمبود داشته باشیم. بنابر خواست مجلس داروهایی که مشابه تولید داخل دارند و جزو داروی بیماران خاص نیستند، حمایت ارزی نمی شوند.

وزیر بهداشت درباره اعلام لیست وارد کنندگان دارو گفت: چندین بار نوشتم زیرا بانک مرکزی این کار را انجام می دهد. اگر شرکتی از ما ارز بخواهد درخواست او را به وزارت صمت داده و بانک مرکزی ارز تخصیص و در نهایت بانک عامل ارز را تامین می کند. در برخی موارد وزارت صمت موافقت نکرده و یا بانک مرکزی تخصیص نداده و برخی را هم بانک مرکزی تایید کرده تبدیل به ارز نشده است. لیستی که می شود پخش کرد که بانک عامل تخصیص داده و این لیست در اختیار بانک مرکزی است. اگر اشکالی وجود دارد به این دلیل است که اطلاعات بانک مرکزی از بانک های عامل به روز نیست.

او درباره قاچاق دارو بیان کرد: وقتی شما دو یا چند نرخ دارید حتما قاچاق اتفاق می افتد. من نمی توانم صحبت شما را تایید نکنم. بنابراین ما پیشنهاد کردیم ارز را به قیمت نیمایی تحویل این حوزه دهند و ماوالتفاوت را در اخیتار بیمه ها بگذارند. در این باره با دانشگاه های نقاط مرزی و استاندارن صحبت شده است. پیشنهاد ما یک مقدار سخت است و باید در برخی موارد به سمت کوپن برویم. اگر بخواهیم پیشگری کنیم بابد به سمت ارز نیمایی برویم تا قیمت برای مردم تفاوت نکند و دولت ماوالتفاوت را از نرخ ارز پرداخت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز