معاون پارلمانی رییس جمهور:

لوایح مرتبط با FATF ارتباطی به برجام ندارند

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۴:۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۵۲۴۸۴
لوایح مرتبط با FATF ارتباطی به برجام ندارند
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: لوایح مرتبط با FATF برای استاندارد سازی و ساماندهی نظام بانکی و ارتباط بانک های ایران با بانک ها و موسسات مالی دنیا هستند و ارتباطی به برجام ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهور، در پایان جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره لوایح FATF گفت: به این لوایح و بویژه لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی برای استاندارد سازی و ساماندهی نظام بانکی و ارتباط بانک های ایران با بانک ها و موسسات مالی جهان مورد نیاز است.

وی ابراز امیدواری کرد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به ضرورت و نیاز کشور به این لایحه، لوایح باقیمانده را تصویب کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: سه لایحه از لوایح چهارگانه مرتبط با FATF که در مجلس تصویب شده، یک مورد آن نهایی شده و دو مورد در روند فرآیند قانونگذاری بین مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است که امیدواریم این لوایح هم نهایی شوند.

امیری درمورد لایحه چهارم با عنوان کنوانسیون تامین مالی تروریسم هم گفت: این لایحه یکی از ضرورت های کشور است و امیدواریم با رای نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد که که لایحه باقی مانده هیچ ارتباطی به موضوع برجام ندارد و اساسا تهیه و تدوین این استانداردها از یک پیشینه تاریخی و قبل از دولت یازدهم برخوردار است.

امیری افزود: سوابق تقنینی این لوایح در دولت های گذشته تهیه و تدوین شده و به عنوان یکی از ضرورت های کشور برای ساماندهی به امور بانکی، مالی، ارتباط با مجامع مالی، بانک ها و موسسات بین المللی و بزرگ دنیا مورد تاکید و توجه بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درمورد زمان مورد نیاز برای الحاق به کنوانسیون تامین مالی تروریسم تاکید کرد: درصورت تصویب در مجلس و تایید در شورای نگهبان اسناد آن تحویل شده و فرآیند الحاق آن شروع می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز