بحران نخست وزیری در عراق/ مُقتدی صدر ائتلاف های دیگر را تهدید کرد

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۰۵:۳۵:۲۲
کد خبر: ۷۵۲۹۴۶
بحران نخست وزیری در عراق/ مُقتدی صدر ائتلاف های دیگر را تهدید کرد
رهبر جریان الصدر عراق تهدید کرد که در صورت عدم انتخاب گزینه‌ای مستقل یا تکنوکرات برای پست نخست‌وزیری این کشور، با سایر گزینه‌ها مخالفت خواهد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، «مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر عراق شامگاه پنجشنبه ائتلاف‌های انتخاباتی این کشور را تهدید کرد.

به گزارش شبکه سومریه، الصدر لحظاتی پیش اعلام کرد در صورتی که چهره‌ای تکنوکرات یا مستقل برای منصب نخست وزیری عراق انتخاب نشود، با سایر گزینه‌های احتمالی برای تصدی این منصب مخالفت خواهد کرد.

رئیس ائتلاف سائرون عراق در گفت‌وگو با این شبکه گفت که «با شخصیت‌های بزرگ عراق در مورد معرفی چندین شخصیت تکنوکرات و مستقل برای نخست‌وزیری به توافق رسیدیم و این تصمیم کاملا عراقی است».

او تأکید کرد که نامزد منتخب باید وزرای کابینه خود را نه تنها به دور از تقسیم‌بندی‌های جناحی، فرقه‌ای و قومیتی، بله باید بر اساس استاندارهای درست و مورد قبول و مبتی بر تخصص، پاک‌دستی و مهارت انتخاب کند».

رئیس ائتلاف سائرون عراق افزود، برخی از شخصیت‌های سیاسی فورا این گونه انتخاب و ایده انتخاب نامزد مستقل را رد کردند تا از این طریق عراق را به مربع اول برگرداند و فاسد‌ها در لباسی جدید به قدرت وارد شوند.

به رغم اینکه نزدیک به چهار ماه از برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی عراق می‌گذرد ولی ائتلاف‌ها انتخاباتی هنوز موفق به تشکیل فراکسیون اکثریت و انتخاب نخست وزیر نشده‌اند.

نظر شما