عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

درباره انتشار اسناد محرمانه توسط کریمی قدوسی سازمان مربوطه باید شکایت کند/ در اربیل علیه نظام اقتصادی ایران توطئه‌هایی انجام می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۵:۳۴:۳۱
کد خبر: ۷۵۳۵۹۹
درباره انتشار اسناد محرمانه توسط کریمی قدوسی سازمان مربوطه باید شکایت کند/ در اربیل علیه نظام اقتصادی ایران توطئه‌هایی انجام می‌شود
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اقدامات کریمی قدوسی و انتشار مطالب و اسناد محرمانه کمیسیون امنیت گفت: کمیسیون این شانیت را ندارد که با یکی از اعضای خود برخورد کند؛ اگر مسایلی که کریمی قدوسی مطرح می‌کند محرمانه است سازمان مربوطه، می‌بایست شکایت کند.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص اتفاقات رخ داده در سفارت ایران در فرانسه و دیگر سفارت‌خانه‌های ایران گفت: مدت‌ها بود که در راستای فشارهای آمریکا و کشورهایی مثل عربستان، خصوصا در بحث اقتصاد و برهم زدن بازار ایران شاهد نابسامانی هستیم. حضور افسران امنیتی عربستان در اقلیم کردستان عراق منجر به حملات گسترده‌ای در مرزهای غربی و شمال‌های غربی شد که به شهادت چندین نفر از جوانان پاک این سرزمین انجامید. هم‌چنین خبرهایی داریم که متاسفانه در اربیل، علیه نظام اقتصادی ایران توطئه‌هایی انجام می‌شود و کمک‌های مالی و لجستیکی رژیم عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا بر کسی پوشیده نیست. جمهوری اسلامی قول داده بود حتما تلافی خواهد کرد و این کار را هم کرد و بسیار هم موثر واقع شد. 

او در ادامه درباره حمله به سفارت ایران در فرانسه گفت: با توجه به اینکه حزب کومله این حملات را خصوصا در پاریس بر عهده گرفته است به‌رغم اینکه به دولت فرانسه خبر داده شد، پلیس به موقع در محل حادثه حاضر نشد. این اقدام منجر به خسارت به سفارت ایران با هماهنگی میان گروهک تروریستی و کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند، صورت گرفت. جالب است که فرانسه چند روز قبل حملات ایران علیه تروریست را محکوم کرده بود و این جای سوال است.

وی افزود: فرانسه مامن تروریست‌ها و حمایت کننده شدید و قوی صدام در زمان دفاع مقدس بود. شاهد  دوگانگی در سیاست کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند، هستیم. این کشورها از تروریست حمایت می‌کنند و فقط در جایی که منافع خودشان اقتضا کند به شکل سوری وارد عمل می‌شوند. فرانسه دستش به خون کودکان یمنی آلوده است و علیه جوانان مملکت ما هم اقداماتی انجام می‌دهد. وزارت خارجه اقدامات به موقع خود را در خصوص قصور و اهمال دولت فرانسه انجام خواهد داد.

او درباره بازداشت 9 صیاد ایرانی در آب های بوشهر گفت: بنا نیست هر اتفاقی در مرزها می‌افتد کمیسیون امنیت تشکیل جلسه بدهد. وقتی نهادهای مختلف مثل مرزبانی و وزارت خارجه وارد عمل می‌شوند، نیازی به جلسه توسط کمیسیون امنیت نیست. در مرزهای دریایی به دلیل شرایط خاص هم شاهد برخی اتفاقات بودیم. ایران هم تعدادی افراد را از کشورهای کویت، امارات و یا عربستانی در حوزه سرزمینی آبی خود دستگیر کرده است. بنابراین این مسائل کم و بیش اتفاق می افتد و تا به حال هم به نحو شایسته‌ای حل شده و گمان می کنم این هم با رایزنی‌ها حل خواهد شد. زیرا باتوجه به وضعیت آب و هوایی ممکن است، شناور را به سمت کشور دیگر سوق دهد. رایزنی‌های مرزبانی دو کشور مسائل را حل می‌کند. 

او در ادامه تاکید کرد: کمیسیون امنیت زمانی تشکیل جلسه می‌دهد که قصوری در بین مسئولین اتفاق افتاده باشد اینکه حمله به سفارت‌خانه‌ها شده این قصور از طرف کشور میزبان است. از طرفی اگر شاهد باشیم که به موقع وزارت خارجه سفیر را خواسته باشد، نیازی به این کار نیست. اگر ببینیم این اتفاقات به شکل سازمان یافته‌ای اتفاق نمی‌افتد آن زمان ورود می کنیم. اما برای مسائلی که موردی است کمیسیون اگر از درجه اهمیت بالایی برخورد دار نباشد، جلسه ای برگزار نمی‌کند.

او در پایان در خصوص اقدامات کریمی قدوسی و انتشار مطالب و اسناد محرمانه کمیسیون امنیت گفت: کمیسیون این شانیت را ندارد که با یکی از اعضای خود برخورد کند. اگر مسائلی که کریمی قدوسی مطرح می‌کند محرمانه است سازمان مربوطه، می‌بایست شکایت کند.

نظر شما