روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد؛

درگیری ترامپ و متیس بالا گرفت

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۸:۳۰:۵۷
کد خبر: ۷۵۳۶۱۷
درگیری ترامپ و متیس بالا گرفت
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که وزیر دفاع آمریکا با خروج واشنگتن از برجام مخالف بوده و درباره تاثیر این اقدام نیز با رئیس جمهوری این کشور اختلاف دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، تنها در 4 ماه گذشته رئیس جمهوری و وزیر دفاع پیرامون ناتو، توقف یا بازگشت رزمایش های مشترک واشنگتن و سئول و همچنین تاثیرگذاری خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران اختلاف نظر داشته اند.

ترامپ 2 ماه پیش دیدار متیس با دیگر مقام های دفاعی کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را که ماه ها برای آن برنامه ریزی شده بود به هم زد؛ به طوری که متیس و دیگر مقام ها از نمایندگان دیگر کشورها خواستند که تا پیش از رسیدن ترامپ به بروکسل توافق نهایی را تکمیل کنند.

درباره رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی نیز ترامپ برخلاف نظر متیس دستور توقف این تمرین نظامی را برای پیشبرد مذاکرات با کره شمالی داده بود.

ماه گذشته پس از آنکه متیس در یک کنفرانس خبری از احتمال بازگشت رزمایش های بزرگ میان آمریکا و کره جنوبی خبر داد، ترامپ در پیامی توئیتری گفت که در حال حاضر دلیلی برای صرف هزینه های گزاف برای چنین رزمایش هایی نیست.

این اختلاف ها در حالی است که وزیر دفاع آمریکا و رئیس جمهوری متبوعش بر سر توافق هسته ای سال 2015 با ایران نیز اختلاف داشتند و اکنون پس از خروج واشنگتن از این توافق نیز همچنان اختلافاتشان باقی است.

نظر شما