رئیس شورای سیاست‌گذاری تشکل دینی خادم الرضا (ع):

جایگاه وی آی پی برای مسئولان نداریم/ به علت ازدیاد جمعیت تردد برای مسئولان مشکل است

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۵:۴۵:۳۳
کد خبر: ۷۵۳۹۲۶
جایگاه وی آی پی برای مسئولان نداریم/ به علت ازدیاد جمعیت تردد برای مسئولان مشکل است
رئیس شورای سیاست‌گذاری تشکل دینی خادم الرضا (ع) درباره حضور مقامات در مراسم عزاداری در قسمت VIP و واکنش برخی در فضای مجازی، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «آیت پیمان»، رئیس شورای سیاست گذاری تشکل دینی خادم الرضا (ع)، در گفتگو با سایت مجمع جهانی شیعه شناسی درخصوص اتهامات وارده به این هیئت در مورد حضور برخی افراد در VIP و جایگاه ویژه گفت: پیرامون هیئت بزرگ جوانان خادم الرضا در این ۲۵ سال مطالب خلاف واقع منتشر می کنند. این هیئت جایگاه وی آی پی برای مسئولین ندارد و در همان جایگاه هم اغلب اوقات جوانان سوگوار  می نشینند.

رئیس شورای سیاست گذاری تشکل دینی خادم الرضا در پاسخ سئوال مکرر خبرنگاران رسانه ها گفت: محل برگزاری هیئت سالهاست که ورزشگاه شهید حیدریان است چون در مساجد جای جمعیت خادم الرضا ع نیست و ناگزیر در ورزشگاه برگزار می شود و در این بیست ساله از همه فضا های سالن ها و محوطه ورزشگاه استفاده شده است.

وی افزود: در جایگاه مورد جنجال فضای مجازی خلاف واقع گفته اند چون این جایگاه را هیئت درست نکرده است و در همه ورزشگاه ها وجود دارد. در دهه محرم به علت کمبود جا و ازدحام جمعیت در همه بخش ها و حتی محوطه و سالن های جنبی، تردد مسئولین و افراد مسن مشکل است و از این فضا همیشه استفاده شده است. هر ساله بعضی مراجع عظام تقلید و اعضای بیوتات و دفاتر مراجع و روسای قوا و مدیران کشوری و استانی و علما و حتی میهمانانی که در میان جمعیت جا پیدا نمی کنند، حضور پیدا می کنند.

وی گفت: بسیاری از جوانان هم شب هایی که جا هست در همین جایگاه حضور داشته اند و اینکه مطرح نموده اند که هیئت جایگاه VIP درست کرده خلاف واقع است. قبلا جلوی این جایگاه شیشه نبود و بعدا  بازسازی جدید توسط سازمان ورزش، برای جلوگیری از اصابت توپ شیشه کارگذاشته اند. هیئت نقشی در تدارک این جایگاه ندارد و این جایگاه هم ردیف سکوهایی است که مردم می نشینند و جدا از فضای ورزشگاه هم نیست. تاکید می شود که این جایگاه ویژه مربوط به ورزشگاه شهید حیدریان قم بوده و شیشه های محافظ توپ را ورزشگاه نصب کرده است. هیئت خادم الرضا اجازه تغییر فیزیکی در ورزشگاه ندارد و میهمانان مراسم سوگواری در وقت ازدحام سوگواران با اصرار ما و به علت نبود جا در آن بخش می نشینند و خود میهمانان همیشه اصرار دارند بین جمعیت باشند اما در بعضی شب ها مقدور نیست و از این جایگاه که ظرفیت ۳۰ نفر بیشتر ندارد استفاده می کنیم و باز تاکید دارم اگر در عکس ها و فیلم ها نگاه کنید متوجه می‌ شوید که آنجا فقط مسئولین ننشسته اند و مردم عادی هم بیشتر استفاده می کنند و کولر گازی آنجا را هم تربیت بدنی از قبل نصب کرده است و فضای عمومی ورزشگاه همیشه از آن فضای بسته خنک تر است و همه اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر کرده اند را تکذیب میکنیم و خلاف واقع می دانیم حتی اطلاعات منتشر شده توسط برادر عزیزمان حجه الاسلام زائری صحت ندارد.

پیمان افزود: آنانکه اطلاعات غلط منتشر کردند و آنجا را حسینیه دارای جایگاه ویژه خواندند و حتی گفتند حسینیه جماران است و روی حضور نواده امام در مراسم سوگواری این هیئت حساسیت و غرض به کار برند بایستی از سیدالشهداء عذر خواهی کنند . چون برای مردم بطور بلاوجه و بی دلیل واقعی ذهنیت منفی  ایجاد کردند و اینگونه رفتارها باعث تضعیف شعائر حسینی  میشود و مخالف امر خداوند است که مارا به تعظیم آن امر کرده است.

 وی افزود: در دو شب گذشته مسئولین در بخش دیگری از سالن حضور پیدا کردند و ممکن است در شب تاسوعا و عاشورا ناگزیر از همین فضا استفاده نمایند.

پیمان به همه فعالان در فضای مجازی توصیه کرد که جانب اخلاق و ادب را رعایت نمایند و به روضه‌ها و سوگواران و میهمانان مجالس عزای سید الشهدا اهانت نکنند که چوب آن را میخورند و عقوبت الهی در دنیا و اخرت دارد.

وی اظهار داشت: مومنین باید احترام همه سادات بخصوص فرزندان و نواده های امام راحل و عظیم الشان را حفظ کنند و از آنچه موجب بدبینی مردم میشود خود داری نمایند.

نظر شما