ادعاهای نماینده دائم امارات در سازمان ملل علیه ایران

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۰:۲۲:۵۱
کد خبر: ۷۵۴۰۶۷
ادعاهای نماینده دائم امارات در سازمان ملل علیه ایران
نماینده دائم امارات در سازمان ملل مدعی حمایت تسلیحاتی و مالی جمهوری اسلامی ایران از انصارالله یمن شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از روزنامه اماراتی البیان، «لانا زکی نسیبه»، نماینده دائم امارات در سازمان ملل در پیامی به نیکی هیلی، رئیس این دوره شورای امنیت و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و همچنین نسخه دیگری از این پیام به دبیرکل سازمان ملل از شورای امنیت و جامعه بین المللی خواست تا بیشترین فشار ها را علیه انصارالله یمن اعمال کنند و مدعی شد که ایران از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند و این حمایت‌ها باید قطع شود زیرا در تضاد با قطعنامه  2216 و 2231  شورای امنیت است.

وی مدعی شد که حمایت های تسلیحاتی ایران انواع سلاح پیشرفته، موشک های بالستیک، موشک‌های ضدکشتی، پهپاد ومین را شامل می شود.

نماینده دائم امارات در سازمان ملل در این پیام مدعی شد که امارات  علیرغم  نادیده گرفتن مذاکرات اخیر ژنو از سوی انصارالله به روند سیاسی در یمن پایبند است.

 این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز