نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

اگر یک نماینده اهل رانت نباشد، می‌گویند بی‌عرضه است

۱۳۹۷/۰۶/۲۸ - ۱۲:۲۹:۵۷
کد خبر: ۷۵۴۸۳۶
اگر یک نماینده اهل رانت نباشد، می‌گویند بی‌عرضه است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه یکی از مشکلات جدی ما امروز این است که اگر یک نماینده مجلس اهل رانت نباشد، می‌گویند این نماینده مجلس بی عرضه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین «احمد مازنی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم عزاداری حسینیه شندآبادی های مقیم مرکز با اشاره به عمق و ماهیت قیام عاشورا گفت: مراسم سوگواری واقعه عاشورا صورتی است که  حکایت از یک حقیقت دارد یعنی این برنامه ها با همه عمقش نشانه ای از یک حقیقت و ظاهری است که بیانگر یک باطن است؛ وقتی می گوییم شعایر الهی را گرامی بداریم برای این است که از شعائر دینی به اندیشه دینی و رفتار دینی برسیم. وقتی می گوییم عاشورا یکی از شعائر دینی است معنایش این است که از طریق این نشانه باید به حقیقت بزرگتر برسیم.

مازنی ادامه داد: عاشورا با همه اتفاقاتی که در آن افتاده یک نشانه است؛ گریه کردن یک نشانه است که باید حفظ شود؛ سینه زدن برای امام حسین علیه السلام یک نشانه است؛ پرچم و علم نشانه عاشورا است. اما پرسش اصلی این است که بزرگداشت عاشورا نشانه چیست؟

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چیستی، چرائی و چگونگی واقعه عاشورا را باید بشناسیم. ما علائم و نشانه‌ها را برای فهمیدن عمق قیام عاشورا گرامی می داریم؛ از مسیر این نشانه ها باید به عمق این علائم برسیم و ارتباط بگیریم.

وی اضافه کرد: من بالاتر از عاشورا را می‌گویم؛ ما در اعمال عبادی عبادتی نداریم که به اندازه نماز باشد؛ آنچه که مطرح است این است که وقتی ما نماز را به عنوان یک ظاهر مطرح می‌کنیم باید به عمق و باطن آن نیز توجه کنیم. باطن نماز تنهی عن الفحشا و المنکر است. باطن نماز باید ما را به تقوا برساند.

مازنی گفت: باید از این مناسک و سینه زدن ها به پیام به امام حسین برسیم.  پیام حرکت امام حسین و قیام او  این است که اگر انسان در برابر دو راهی عزت و ذلت قرار گرفت به هیهات من الذله برسد. یعنی اگر انسان سر دوراهی جوانمردی و آزادی از یک سو و از سوی دیگر تحقیر قرار گرفت بگوید اگر دین ندارید در دنیای خود حر و آزاده باشید. روح دین در حرکت امام حسین این است که آن حضرت برای اصلاح امت خروج کرد.

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: امام حسین می گوید قیام کردم تا در اوضاع زندگی مردم اصلاح به وجود بیاورم. روح عاشورا در این است که اباعبدالله علیه السلام وقتی که می بیند به حق عمل نمی شود فریاد می زند مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود؟ مگر نمی بینید کسی با باطل مبارزه نمی کند؟ وقتی جامعه به فضایی برسد که به حق عمل نشود و از باطل جلوگیری نشود در چنین فضایی مومن حق دارد که به مرگ رغبت داشته باشد.

وی گفت: روح مکتب اباعبدالله این است که به انسان های تاثیرگذار حجاز از صحابه و تابعین می گوید شما عزت خود را از پیامبر اسلام و نظام اسلامی دارید خطاب به آن ها می‌گوید که شما جز این که از این مکتب برای خود آبرویی کسب کردید هیچ خاصیتی برای دین ندارید؛ مشکل شما مثل مشکل آخوندهای بنی اسرائیل است که خداوند آنها را لعنت کرده برای آن که در برابر دو کار بی تفاوت بودند حرام خواری و سخن گناه آلود.

این نماینده مجلس ادامه داد: یک کار این ها رباخواری و حرام خواری بود، یعنی اختلاس و بیت المال را مثل آب خوردن بالا کشیدن. سکوت شیوخ و صحابه در برابر آنها منجر به قیام اباعبدالله شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلات جدی ما امروز این است که اگر یک نماینده مجلس اهل رانت نباشد، می‌گویند این نماینده مجلس بی عرضه است.

مازنی گفت: بعد از حرام خواری مشکل سخن آلوده به گناه است. دروغ، غیبت، تهمت، خلاف گویی، آمارهای و اطلاعات غلط؛ متاسفانه بر اساس داده های غلط تحلیل‌های غلط انجام می‌شود داده های غلط نتیجه اش تحلیل های غلط است. تحلیل های غلط به قضاوت غلط و قضاوت غلط نتیجه اش صدور حکم غلط است.

وی اظهار کرد: این ها گناهانی است که روح عاشورا و عمق حرکت اباعبدالله می گوید که باید با این ها مبارزه کرد. ما در تاریخ هرگاه به روح عاشورا پیوستیم و حقیقت عاشورا را آموختیم، کاری کردیم کارستان.

مازنی تصریح کرد: اگر با این علائم و نشانه ها، رفتار و اعمال ما تغییر نکرد در واقع این همان ارتجاعی است که اباعبدالله با آن مبارزه کرد. حداقل تکلیفی که داریم این است که در محرم امسال به درون خود بنگریم و ببینیم که چقدر می توانیم با امام حسین علیه السلام هم ذات پنداری کنیم. چقدر روح عاشورا در ما دمیده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز