وزیر اطلاعات:

باید در عمل ثابت کنیم که انقلابی و حسینی هستیم/ فردای قیامت از عمل ما سوال می‌شود، نه از ادعای ما

۱۳۹۷/۰۶/۲۸ - ۲۳:۲۹:۲۱
کد خبر: ۷۵۴۹۱۱
باید در عمل ثابت کنیم که انقلابی و حسینی هستیم/ فردای قیامت از عمل ما سوال می‌شود، نه از ادعای ما
وزیر اطلاعات گفت: باید در عمل ثابت کنیم که انقلابی و حسینی هستیم، حسینی بودن به شعار نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین سید «محمود علوی»، وزیر اطلاعات، در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، ضمن عرض تسلیت به مناسبت عاشورای حسینی، به دعوت ۱۲ هزار نفر از مردم کوفه از امام حسین (ع) و ­ارسال نامه‌های آن‌ها مبنی بر لیاقت نداشتن یزید برای خلافت بر مسلمانان اشاره کرد و گفت: در آن زمان ۱۲ هزار نامه یا ۱۲ هزار فرستنده نامه از امام حسین­ (ع) خواستند به کوفه رجعت کنند تا رهبری امت اسلامی را بر عهده گیرند تا آینده روشن در انتظار اسلام باشد.

وی گفت: شعار، کار سختی نیست، هزینه ندارد و درآمد و کاسبی نیز دارد، یکی بودن حرف و عمل مهم است، در آن زمان نامه مهم نبود بلکه پای کار امام بودن مهم بود­، خداوند نیز به کسانی که فقط می‌گویند ایمان آورده ایم نگاه نمی‌کند و منتظر عمل آن هاست، باید برای خداوند معلوم شود که چه کسانی شعار می‌دهند و چه کسانی واقعا ایمان آورده اند.

حجت الاسلام علوی افزود: در مرحله امتحان است که شخصیت آدم معلوم می‌شود، همه باید در زمره امتحان قرار بگیریم، از نظر قرآن زندگی عرصه آزمایش است، همه ما روحانیون و غیر روحانیون باید امتحان شویم، امتحان ما روحانیون مانند انبیا­، دشوارتر از سایران است.

وی با اشاره به نقل قولی از امام صادق (ع) گفت: در میان مردم آن‌هایی که امتحان سخت تری می‌دهند، از انبیا هستند، همانگونه که کنکور دکتری سخت‌تر از لیسانس و کنکور لیسانس سخت‌تر از کاردانی است، باید در عمل ثابت کنیم که انقلابی و حسینی هستیم، حسینی بودن به شعار نیست.

وزیر اطلاعات افزود: فردای قیامت از عمل ما سوال می‌شود، نه از ادعای ما و معمولا امتحانات خداوند با سختی همراه است، اگرچه ابزار آن با خوشی جلوه گر شود.

وی گفت: وقتی به قدرتی می‌رسیم باید امتحان پس بدهیم تا معلوم شود آن قدرت را در راه خدا و خدمت به خلق آن مصرف می‌کنیم یا به مردم ظلم و ستم می‌کنیم، گره گشایی می‌کنیم یا بر درد مردم گره می‌زنیم، امتحان با مال، ثروت و قدرت سخت‌تر از دیگر امتحان هاست، اگر به قدرتی رسیدیم و با آن درنده خویی نکردیم، با مردم با غرور و تکبر رفتار نکردیم و ظلم و ستمگری نکردیم از امتحان سربلند بیرون آمده ایم، حتی در ادعا نیز باید امتحان و سنجش صورت پذیرد نمی‌شود با ادعا در حق امتی ظلم کرد.

وزیر اطلاعات گفت: خداوند می‌فرماید ما شما را با مصائبی ­که امنیت شما را به خطر می‌اندازد و اقتصاد شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، امتحان می‌کنیم.

حجت الاسلام علوی افزود: تحریم، جنگ روانی، سختی مدیریت برای مسئولان کشور و تهدید به جنگ نظامی ابزاری است که دشمنان، مشرکان و صهیونیست‌ها برای ظلم و ستم به ما روا می‌دارند و ما باید با ثابت قدمی و بردباری پشت مسئولان نظام باشیم، تا مسئولان بتوانند در آرامش به درستی تصمیم بگیرند.

وزیر اطلاعات گفت: مسلمانان در مال و جان شان به وسیله توطئه دشمن در خطر قرار می‌گیرند، از مشرکان سختی‌های زیادی به ما خواهد رسید و اگر بردباری کردیم معلوم می‌شود که با معرفت و بصیرت رفتار کرده ایم.

سوگواری شب عاشورای حسینی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور هیئات سوگوار و عزادار سیدالشهدا امام حسین (ع) و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز