فعال سیاسی اصلاح طلب:

استیضاح‌‌ها متوقف و به دولت کمک شود/ بحران کشور را دلواپسان داخلی و دشمنان خارجی تحمیل کردند/ مردم از نمایندگان راهکار می‌خواهند نه استیضاح

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۰۵:۳۲:۲۵
کد خبر: ۷۵۴۹۹۶
استیضاح‌‌ها متوقف و به دولت کمک شود/ بحران کشور را دلواپسان داخلی و دشمنان خارجی تحمیل کردند/ مردم از نمایندگان راهکار می‌خواهند نه استیضاح
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رئیس جمهور باید برای دفاع از مواضع کشور در سازمان ملل حضور پیدا کند و این حضور موثر و حساب شده باشد.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص "حضور رییس جمهور در نیویورک" گفت: کسانی که می گویند آقای روحانی در سازمان ملل حضور پیدا نکند،به طور آگاهانه یا ناآگاهانه دنبال تقویت ترامپ هستند که در هر دو حالت فرقی ندارد و نتیجه آن یکی است.

او ادامه داد: اگر آقای روحانی در سازمان ملل حضور پیدا نکند این فضا به ترامپ داده می شود که هرچه می خواهد درباره ایران بگوید و هر اتهامی را متوجه کشورمان کند. قطعا رئیس جمهور باید برای دفاع از مواضع کشورمان در آنجا باشد و اقدامات خلاف عرف ترامپ را برملا و به عدم شایستگی آمریکا برای حضور در نهادهای بین المللی بپردازد.

نماینده سابق مجلس بیان‌ کرد: در کشوری مثل آمریکا زمینه های لازم به لحاظ فکری در عرصه بین‌الملل وجود دارد تا آقای روحانی بخواهد، عدم پایبندی  ترامپ به معاهدات بین المللی همچون برجام و سایر معاهدات را بگوید. رئیس جمهور باید اقدامات خلاف حقوق بشری ترامپ را درباره تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ها و ضربه هایی که به مردم کشورهای مختلف از جمله کشورمان زده را تبیین کند.

او اظهار کرد: ترامپ قطعا به بحث هسته ای خواهد پرداخت و باید آقای روحانی  ملاک را ارزیابی های نهادهای بین المللی قرار دهد. روحانی باید پایبندی های کشورمان به برجام و عدم پایبندی آمریکا را مطرح کند. ترامپ هم در ارتباط با مداخله ایران قطعا در کشورهایی مثل سوریه خواهد گفت که آقای  روحانی، باید از مواضع کشور دفاع و بگوید دولت آمریکا به دعوت کدام دولت در سوریه حضور دارد.

او ادامه داد: رئیس جمهور بحث های حقوق بشری را مطرح کند که ترامپ خودش کارنامه چندان درخشانی در این زمینه ندارد. آقای روحانی باید برای دفاع از مواضع کشور در سازمان ملل حضور پیدا کند و این حضور موثر و حساب شده باشد. این انتظاری است که از رئیس جمهور کشورمان می رود تا پاسخ های محکمی به طرف مقابل بدهد.

قنبری با اشاره به استیضاح های پی در پی مجلس گفت: کشور مشکلاتی دارد که ناشی از تحریم‌هاست و با استیضاح هیچ مشکلی حل نمی شود. نمایندگان آدرس غلط ندهند، با تغییر مدیران چیزی حل نخواهد شد. وزرایی که تغییر پیدا کردند آیا این بحث اوضاع را بهتر کرد؟ این کار فقط سیگنال منفی به بازار داد و وضعیت را بدتر کرد.

او ادامه داد: اگر قبل از این تغییرات، ارز 8 تومان بود یک باره دو برابر شد. این نشان می دهد که تحولاتی که صورت گرفته و اقداماتی که انجام شده نه تنها نتیجه مثبت نداشته بلکه اوضاع را بدتر کرده است. نمایندگان مجلس باید تحلیل مناسبی از اوضاع و شرایط روز کشور داشته باشند و بدانند ریشه مشکلات به موضوع تحریم‌ها برمی گردد و مسائلی که در عرصه اقتصاد داریم ناشی از مشکلات مدیریتی نیست. همین مدیران در این دولت بودند که 4 سال اول ریاست جمهوری آقای روحانی  تورم را مهار و رونق اقتصادی خوبی را ایجاد کردند. باید نمایندگان از خودشان بپرسند چه شد زیرا دولت، همان دولت است اما این اتفاقاتی که در دور دوم ریاست جمهوری رخ داد، قطعا به بازگشت تحریم‌ها بازمی‌گردد.

فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: استیضاح ها متوقف و به دولت کمک شود تا بتواند از این بحران عبور کند. این بحران را دشمنان خارجی و دلواپسان داخلی به دولت تحمیل کردند. باید دلسوزان کشور به دولت کمک کنند که از این وضعیت عبور کند. اگر همه کمک کنند قطعا این امیدواری هست که دولت بتواند مشکلات را پشت سر بگذارد.

او گفت: چه کسی هست که نداند در کشور گرانی وجود دارد و ارز به 14 هزار تومان رسیده است. بیان این مشکلات دردی از مردم دوا نمی کند و نمایندگان باید راهکارهایشان را به شکل قانونی ارائه و دولت هم اجرا کند. بیان مشکلات از تریبون ها روحیه مردم را تضعیف خواهد کرد. مردم انتظار ندارند من مسئول از شرایط کشور انتقاد کنم؛ مردم راهکار می خواهند و انتظارشان از نمایندگان این است که برای برون رفت از این وضعیت راهکار ارائه دهند نه اینکه فقط به بیان مشکلات بپردازند.

قنبری با اشاره به اقدامات برخی نمایندگان در مجلس افزود: با توجه به انتخابات مجلس نگران این هستیم نمایندگان در راستای تبلیغات مشکلات کشور را بزرگنمایی کنند. این نگرانی وجود دارد و باید افکار عمومی نسبت به این وضعیت آگاه باشد.

او در خصوص اظهارات اخیر احمدی نژاد بیان کرد: آقای احمدی نژاد و هم فکرانش مقصران وضع موجود در کشور هستند. چه کسی هست که نداند آقای روحانی وارث مشکلاتی است که آقای احمدی  نژاد و هم فکرانش درست کرده اند. آقای روحانی در چهار سال اول ریاست جمهوری تلاش کرد مشکلاتی که آقای احمدی نژاد و هم فکرانش درست کرده بودند را حل کند و خوب هم عمل کرد. اما این اقدامات با روی کار آمدن ترامپ و بازگشت تحریم ها همزمان شد.

او درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور دولت نهم و دهم به خصوص در بحث یارانه 1 میلیونی گفت: آقای احمدی نژاد در اعمال تحریم ها و در برگشت تحریم ها همفکرانش  مقصر هستند. در این شرایط هیچ تردیدی نیست که آقای احمدی نژاد نمی تواند نقش منتقد به خود بگیرد و گذشته را فراموش کند. شاید ایشان دچار فراموشی شده باشند اما مردم به هیچ وجه فراموش نکردند که چه کسی این مشکلات را با چه تفکری ایجاد کرد و عاملان برگشت این تحریم ها و مشکلات، چه کسانی هستند.  آقای احمدی نژاد با این ژست گرفتن ها از مسئولیتی که متوجه او است، فرار می کند. آقای احمدی نژاد همین الان هم مقصر وضعیت فعلی کشور است بنابراین با این حرف ها نمی تواند خود را تطهیر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز