صادق زیبا کلام در گفتگو با برنا:

روحانی با یک شاخه زیتون به نیویورک برود/ سرازیر کردن مشکلات به سمت دولت آدرس غلط دادن است/ سهم دولت روحانی در مشکلات ۳۰ درصد است

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۰۵:۳۵:۳۹
کد خبر: ۷۵۵۰۰۵
روحانی با یک شاخه زیتون به نیویورک برود/ سرازیر کردن مشکلات به سمت دولت آدرس غلط دادن است/ سهم دولت روحانی در مشکلات ۳۰ درصد است
یک استاد دانشگاه گفت: روحانی باید با یک‌ شاخه زیتون به نیویورک برود.

«صادق زیباکلام»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "حضور روحانی در سازمان‌ ملل" گفت: معتقدم رییس جمهور باید به نیویورک برود. این‌ جریان سازی که تندروها راه انداخته اند که روحانی نباید به نیویورک برود، درست نیست زیرا ترامپ ریاست این‌ جلسه را بر عهده دارد بنابراین رئیس جمهور باید به این سفر برود.

او ادامه داد: روحانی باید با یک‌ شاخه زیتون به نیویورک برود. آقای ترامپ، همه افرادی که مسایل انسانی، آزادی بیان و برابری نژاد برایشان مهم است را در سراسر جهان رنجانده است. بنابراین زمان‌ مناسبی است تا روحانی از این فرصت حداکثر استفاده را کند و با یک شاخه زیتون و لبخند، پیام دوستی و مودت ایران را به گوش جهانیان برساند و بگوید خواهان نابودی هیچ کشوری نیستیم.

او ادامه داد: تندروها معتقدند روحانی باید با تفنگ و توپ پر به سازمان‌ ملل برود و بگوید که آمده ایم تا امریکا را سر جایش بنشانیم. روحانی باید به جای اظهاراتی که اقای احمدی نژاد  در زمان خودش، با حضور در سازمان ملل داشت که می گفت ما برای یک الگوی مدیریت جهانی امده ایم، غرب شکست خورده است، ما برای نجات بشریت  و جهان آمده ایم، بگوید ما برای دوستی و احترام به دیگران به نیویورک امده ایم. آقای روحانی حتما باید به نیویورک برود و اگر شرایط فراهم بود با مقامات آمریکایی هم دیدار کند.

او در خصوص استیضاح های پی در پی  مجلس گفت: این‌ کار مجلس سوار شدن بر امواج عوام فریبی و پوپولیستی بوده که به راه افتاده است. مجلس در حقیقت به جای اینکه به مشکلات و مسایل اصلی بپردازد و خود را درگیر مشکلات مردم کند، آدرس غلط می دهد و طوری وانمود می کند که همه مشکلات ناشی از دولت روحانی است.

زیبا کلام گفت: اگر مجلسی ها فکر می کنند همه مشکلات ناشی از عملکرد اقای روحانی است، جای تاسف دارد. اگر می دانند که ریشه مشکلات کجاست اما از روی عوام فریبی و پوپولیستی می خواهند دولت را بکوبند، اقدام قابل قبولی نیست.

این استاد دانشگاه بیان کرد: نمایندگان کاملا می دانند ریشه مشکلات کجاست. نمی گویم‌ کارنامه دولت روحانی موفق بوده اما اگر بخواهیم درصد بگیریم، سهم دولت روحانی در این مشکلات ۳۰ درصد و ۷۰ درصد آن مشکلات بنیادی بوده که نظام با ان روبه است.

او در پایان افزود: در عمل دیدیم اقایان ربیعی، کرباسیان و سیف کنار گذاشته شدند و شرایط تغییر نکرد. شاهدیم تغییرات و تحولات در عمل تفاوتی را بوجود نیاورده است؛ اگر نوبخت هم کنار گذاشته شود هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز