البرادعی در توئیتی با اشاره به رفتار ناهنجار ترامپ؛

آیا ترامپ انتظار دارد کشورها با تحریم علیه ایران همراه شوند؟

۱۳۹۷/۰۶/۳۰ - ۱۸:۴۰:۳۷
کد خبر: ۷۵۵۲۲۳
آیا ترامپ انتظار دارد کشورها با تحریم علیه ایران همراه شوند؟
مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در توییتر خود نوشت؛ آیا ترامپ انتظار دارد کشورها در تحریم یک جانبه ضد ایران با او همراه شوند و نفت بیشتری پمپاژ کنند تا اقتصاد جهان تحت تأثیر قرار نگیرد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «محمد البرادعی»، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در صفحه خود در توئیتر در واکنش به سخنان رییس جمهور آمریکا خطاب به کشورهای خاورمیانه درخصوص کاهش بهای نفت و انتقاد از رفتارهای اهانت آمیز وی در قبال کشورهای عربی نوشت: برای هزارمین بار می پرسم: چرا تحقیر را پشت سر هم می پذیریم؟ آیا به دست خودمان تصمیم گرفته ایم کیسه بوکس دور و نزدیک باشیم؟ تا کی؟ پیر و فرتوت شده ایم!

البرادعی پرسید: آیا ترامپ انتظار دارد ایران و ظرفیت این کشور برای صادرات نفت را به بهانه توافقی که با آن مخالفت نکرده است، به صورت یکجانبه تحریم کند و کشورهای دیگر جهان با او همراه شوند و نفت بیشتری پمپاژ کنند تا اقتصاد جهان تحت تأثیر قرار نگیرد؟ آیا تصور نمی کند که ممکن است دیگر کشورهای جهان دیدگاهی متفاوت با منافع این کشور و درخصوص نحوه تحقق صلح داشته باشند؟

البرادعی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: ترامپ متأسفانه به تهدید کشورهای عربی ادامه می دهد و منطقی که در این خصوص در پیش گرفته این است که آمریکا از این کشورها حمایت می کند بنابراین باید از تصمیماتش اطاعت کنند! آیا ترامپ متوجه است که ادامه دادن به این توهین ها ممکن است برخی از کشورهای عربی و غیرعربی را به این سمت سوق دهد که در آینده به یک عامل بازدارنده پناه ببرند و آیا متوجه پیامدهای این رویداد بر امنیت جهان است؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز