با موافقت نمایندگان تصویب شد؛

وزارت جهاد کشاورزی مکلف به تهیه دستورالعمل مصرف انواع کود و آفت کش ها شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۸:۵۹:۳۲
کد خبر: ۷۵۵۸۲۸
وزارت جهاد کشاورزی مکلف به تهیه دستورالعمل مصرف انواع کود و آفت کش ها شد
نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت جهاد کشاورزی را مکلف به تهیه دستورالعمل مصرف انواع کود و آفت کش ها کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه اول مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه حفاظت از خاک، با اصلاح ماده 9 این لایحه با 171 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 9 اصلاح شده لایحه مذکور؛  

ماده ۹- با هدف حفظ و پایداری حاصلخیزی انواع خاک و بهینه سازی تولید و مصرف انواع کود، آفت کش ها، سم و بهبوددهنده های رشد گیاه:

الف - سازمان ملی استاندارد مکلف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نسبت به تدوین استاندارد انواع کود، آفت کش ها، سم و بهبود دهنده های رشد گیاه اقدام کند.  

ب- وزارت مکلف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تهیه دستورالعمل مصرف انواع کود، آفت کش ها، سم و بهبود دهنده های رشد گیاه در مزارع و واحدهای تولید کشاورزی، دامی و شیلاتی اقدام کند.

ج- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تعیین حدود مجاز باقی مانده انواع کود، آفت کش ها، سم و بهبوددهنده های رشد گیاه در محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی اقدام کند، به طوری که محصولات مذکور هیچگونه تهدیدی برای سلامت انسان نباشد.

تبصره - عدم رعایت دستورالعمل ها و مقررات این ماده جرم محسوب میشود و متخلف علاوه بر جبران خسارت و پرداخت جزای نقدی تا دو برابر ارزش کالا باید مواد مزبور را جمع آوری، مرجوع و با نظارت وزارت با هزینه خود معدوم کند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز