سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:

منابع ارزی مربوط به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته است

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۲:۰۷:۰۵
کد خبر: ۷۵۶۰۱۳
منابع ارزی مربوط به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته است
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: رییس کل بانک مرکزی در نشست با این فراکسیون تاکید کرد که منابع مربوط به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «مهرداد بائوج لاهوتی»، سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، در تشریح نشست صبح یکشنبه فراکسیون مستقلین ولایی با حضور عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، با اشاره به اینکه در این نشست همتی توضیحاتی درباره پیمان های دو جانبه پولی مطرح کرد و گفت: بانک مرکزی راهکارهایی اتخاذ کرده تا پیمان های دو جانبه پولی میان ایران با برخی کشورها همانند روسیه، چین، ترکیه و کشورهای دیگر برقرار شود.

** منابع مربوط به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته است

وی ادامه داد: رییس کل بانک مرکزی در این نشست تاکید کرد که منابع مربوط به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع دیگر که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت صادرات بود، یادآور شد: هر شخصی که کالایی به خارج از کشور صادر می کند، مکلف شده که ارز حاصل از آن را به داخل کشور انتقال داده و به چند حالت این دلار را نگهداری کند.

** باید از ورود ارز کالاهای صادراتی به کشور اطمینان حاصل شود

لاهوتی افزود: صادرکننده می تواند ارز را در حسابی به نام خود نگهداری کرده و یا در صرافی به فروش برساند، بنابراین باید اطمینان حاصل شود که کالایی که صادر می شود منابع ارزی آن وارد کشور شده و این گونه نباشد که کالایی صادر و منابع ارزی آن وارد کشور نشود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع دیگر که در این نشست مطرح شد بند «و» تبصره 16 قانون بودجه سال 97 بود، تصریح کرد: در این بند پیش بینی شده بود که اگر افراد وام دریافتی را تسویه کنند از پرداخت جریمه و سود مرکب معاف می شوند که رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد قانون آن ابلاغ شده و بانک ها باید آن را اجرایی کنند و با توجه به نگرانی نمایندگان در این موضوع همتی عنوان کرد که نگرانی ها را پیگیری می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز