معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری:

هفته دفاع مقدس کلاس درسی برای ما و اسوه‌های مقاومت است

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۲۰:۳۹:۰۹
کد خبر: ۷۵۶۶۹۹
هفته دفاع مقدس کلاس درسی برای ما و اسوه‌های مقاومت است
معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری گفت: هفته دفاع مقدس کلاس درسی برای ما و اسوه‌های مقاومت، حماسه و هفته پند و درس‌آموزی برای دشمنان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، 《عبدالخلیل معظم‌زاده》،معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری، روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان شاغل نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای حماسه، فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی دلیرمردان غیور و بزرگی است که طریق سرخ و نورانی خویش را چراغی راهنما قرار دادند تا خطه جنوب و غرب کشور سنگر و خاک‌ریزی ایمن برای ایران اسلامی باشد.

وی خاطر نشان کرد: چه نیکوست یادی کنیم از شهدای مظلوم و به خون خفته در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که در سالروز دفاع مقدس با تهاجمی ناجوانمردانه و کور، جمعی از مردم مظلوم این بوم گلگون به خون خود غلتیدند. رمز فتح الفتوح و کلید طریق و سلوکمان از گذشته تاکنون ایران اسلامی همین بوده و خون شهدایمان دیواری بس آهنین مقابل هر تهاجم نابه جایی است.

معظم‌زاده افزود: هفته دفاع مقدس، کلاس درسی است برای ما و اسوه‌های مقاومت و حماسه و هفته پند است و درس‌آموزی برای دشمنان؛ چرا که ملت ایران این درس را به دشمنان تا دندان مسلح داد که هیچ‌گونه تسلیحاتی یارای مقاومت مقابل غیرت و پایمردی جوانان شوریده‌ حال و مومن و رزمندگان خدا باور را ندارد.

وی با اشاره به دوران جبهه و جنگ و جهاد یادآور شد: به عنوان جوانی جهادی که در آن روزهای حماسه حضور داشتم باید بگویم در آن دوران احساس درد و خستگی وجود نداشت، چرا که فرهنگ حاکم بر روابط فرمانده و فرمان‌گیر چیز دیگری بود.

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهور تصریح کرد: فرهنگ بسیجی و جهادی، دفاع مقدس را به یک دانشگاه تبدیل کرده بود که در آن جایگاه استاد و شاگردی وجود نداشت چرا که در آن فضا به همه یاد می‌دادند و همه یاد می‌گرفتند؛ چون تعلقی مادی وجود نداشت. به واقع اگر تبعیت از فرماندهی بود، باوری اعتقادی را پشتوانه داشت کما اینکه فرماندهان نیز خود را سپر و سنگر فرمان‌بران می‌دانستند.

معظم‌زاده تاکید کرد: مناسبت دارد در این هفته یادی کنیم از نقش دولت و دولتمردان در هشت سال دفاع مقدس که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخلاف نظم جهان سرمایه‌داری، مردم مسلمان ایران صاحب یک حکومت اسلامی شدند و مانع و رادعی برای نقش‌آفرینی غرب و شرق در منطقه شدند.

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری افزود: در چنین شرایطی مقابله جهانی با حاکمیت نوپای ایران اسلامی شروع شد؛ از کودتا تا تجهیز منافقان و دست زدن به ترور عزیزانمان و سرانجام جنگ تمام عیار توسط رژیم بعثی عراق که با شروع جنگ تحمیلی و توأمان اعمال تحریم‌های کمرشکن شرایطی را عارض کرد که از یک سو موضوع دفاع از میهن اسلامی و پشتیبانی از رزمندگان و از سوی دیگر تامین معیشت مردم همه در دستور کار بود.

وی افزود: دولت در کنار دیگر ارکان نوپای حکومت اسلامی اقدامات پشتیبانی‌کننده فراوانی را در حمایت از رزمندگان غیورمان انجام داد و بنا به ماهیت ذاتی و وظایف تخصصی هر وزارتخانه‌ها توجه و تلاش خود را بر این امر متمرکز کرد.

نظر شما