یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

تنها راه برون رفت از مشکلات رسیدن به اجماع نظر است/ اصلاحات از درون حاکمیت شروع شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۵:۵۳:۲۱
کد خبر: ۷۵۶۷۰۵
تنها راه برون رفت از مشکلات رسیدن به اجماع نظر است/ اصلاحات از درون حاکمیت شروع شود
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه کشور درگیر چالش های بزرگی است که تنها از طریق اجماع پایدار ملی در کل حاکمیت می‌توان آن را حل و فصل کرد، گفت: مشکل اساسی وجود دو تفکر موازی و در بعضی مواقع متعارض در کشور است که همدیگر را خنثی می‌کنند.

«مرتضی مبلغ»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: بارها اصلاح‌طلبان در خصوص اتحاد، انسجام و آشتی ملی که راه حل برون رفت از مشکلات است را، مطرح کرده‌اند. قطعا در راستای حل کردن مشکلات کشور نباید شعارگونه برخورد کنیم.

وی در ادامه افزود: پیش شرط و لازمه رسیدن به اتحاد و انسجام ملی، این است که اصلاحات از درون حاکمیت شروع شود. حاکمیت نسبت به راهبرد های اساسی موضع خود را مشخص و همه تن به قواعد، گفت و گو و قانون بدهند و بر سر مشکلات به وحدت نظر برسند.

این فعال سیاسی بیان کرد: اختلاف نظر ها و دوگانگی ها در تصمیمات تنها به چالش های کشور دامن می زند و حاکمیت باید از طریق گفت و گو با نخبگان، شایستگان، صاحب نظران و فعالین سیاسی راه حل های برون رفت از این مشکلات را پیدا کند.

مبلغ معتقد است: تنها راه برون رفت از مشکلات رسیدن به اجماع نظر در کشور است. اگر خلاف این باشد یک طرف اقدامات طرف مقابل را با عملکرد و رفتار خود خنثی می کند. در سیاست خارجی، داخلی و اقتصاد و عرصه های دیگر با چنین مشکلی مواجه هستیم. اگر هم بستگی در کل مجموعه حاکمیت به وجود بیاید، این اتحاد و همدلی به جامعه منتقل خواهد شد.  

وی تصریح کرد: هم بستگی، هم افزایی و انسجام در بین دولت و حاکمیت وجود ندارد و این باعث خنثی سازی حرکت ها می شود. باید این دوگانگی ها برطرف شود تا برون رفت از مشکلات حاصل شود.

 مبلغ در پاسخ به این سوال که آیا سیاست خارجی ما تاثیری در بروز این اتفاق داشته است، گفت: همه کشورها در برنامه های راهبردی و استراتژیک خود حوزه نفوذی تعریف کرده اند و این حادثه ارتباطی با سیاست خارجی ما ندارد. سیاست خارجی نباید تحریک آمیز باشد و طوری نباشد که بتوان از آن استفاده ابزاری و بهانه به دست کسی داد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان به دنبال ایجاد آشوب هستند و این تحرکات و اقدامات تروریستی نماد این اتحاد است.

وی در رابطه با دلیل هدف قرار دادن رژه نیروهای مسلح توضیح داد: از قراین و شواهد پیداست که این افراد با انتخاب کردن مراسم رژه نیروهای مسلح به عنوان هدف اقدام تروریستی از یک طرف به دنبال ترور مقامات نظامی کشور و از طرف دیگر به دنبال لکه دار کردن حیثیت نیروهای مسلح به عنوان نماد اقتدار ایران در منطقه بودند.  

مبلغ در پایان گفت: عوامل این اقدام تروریستی به دنبال بهره برداری از این اتفاق به نفع خود بودند که با کشتن غیر نظامیان چهره قبیح خود را به جهان نشان دادند و نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

نظر شما