جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

نحوه تعیین رئیس مرکز شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پیشگیری مشخص شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۸:۴۹:۳۲
کد خبر: ۷۵۶۷۶۲
نحوه تعیین رئیس مرکز شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پیشگیری مشخص شد
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نحوه تعیین رئیس مرکز شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پیشگیری را مشخص کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با اصلاح تبصره 2 ماده 7 مکرر الحاقی به قانون موضوع ماده 8 این لایحه با 170 رأی موافق، 25 مخالف و 2 ممتنع از 247 نماینده حاضر اصلاح کردند.

در تبصره 2 ماده 7 مکرر الحاقی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی آمده است:

مرکز اطلاعات مالی یک موسسه دولتی تابع وزارت اقتصاد و دارایی است و تشکیلات این مرکز براساس آیین نامه تدوین شده از سوی شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی تدوین و به تصویب هیات وزیران برسد، تشکیل می شود. رئیس مرکز از میان افراد دارای حداقل 10 سال سابقه مدیریتی یا قضایی مرتبط و با شرایط زیر با رأی حداقل دو سوم اعضای شورا و با حکم رئیس شورا منصوب می شود. دوره ریاست 4 سال و تجدید آن برای یک بار مجاز است. علاوه بر رعایت قوانین و مقررات عمومی رئیس و کارکنان مرکز باید دارای این شرایط باشند:

١- وثاقت و حسن شهرت

۲- توانایی انجام وظایف

٣- نداشتن هرگونه سابقه محکومیت کیفری

4 - سلامت مالی، اخلاقی و امنیتی

5- تعهد به اسلام، انقلاب، نظام اسلام و قانون اساسی و التزام اعتقادی و عملی به ولایت فقیه

شرایط مقرر در بندهای (1)، (2) و (۵) از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه استعلام می شود و صرفا پس از احراز کلیه شرایط مذکور و همچنین پس از دریافت موافقت این دو نهاد در خصوص بندهای مورد اشاره، رئیس مرکز مطابق مقررات فوق و سایر کارکنان مرکز، توسط رئیس مرکز تعیین می شوند. کلیه دستگاههای اجرائی از قوای سه گانه و نیروهای نظامی و انتظامی مکلفند در صورت درخواست مرکز اطلاعات مالی و با تصویب شورا نسبت به تأمین کارکنان بخشهای مرکز که از افراد مجرب و با سابقه آن نهاد انتخاب می شوند همکاری لازم را داشته باشند. همکاری نیروهای نظامی و انتظامی براساس ضوابط مربوط به فرمانده کل قوا است.

 

نظر شما