عضو جامعه روحانیت مبارز:

۸۰ درصد مشکلات ریشه داخلی دارد/ اقدام تروریستی اهواز به اقدامات استکبار برمی‌گردد

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۵:۳۷:۰۷
کد خبر: ۷۵۷۱۱۵
۸۰ درصد مشکلات ریشه داخلی دارد/ اقدام تروریستی اهواز به اقدامات استکبار برمی‌گردد
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: معتقدم 80 درصد مشکلات داخلی است و باید نگاه به داخل را قوی کنیم.

سید «رضا اکرمی»، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "حادثه اهواز" گفت: در چهل سال اخیر از این قبیل خاطره ها و حوادث زیاد داریم؛ یک روز در سنندج و روز دیگر در خرمشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان. در چهار گوشه ایران از این قبیل حوادث را داشتیم که مسائل قومیتی و قبیله ای در آن مطرح نیست و ریشه آن به استکبار برمی گردد.

او ادامه داد: آمریکا و اسرائیل از روز اول ما را نخواستند و در آینده هم، نمی خواهند در کنارمان باشند. آنها می خواهند ایران جزیره ثبات باشد تا بتوانند روزی 6 میلیون بشکه نفت و گاز از آن ببرند و بازار را در اختیار بگیرند. مادامی که بخواهیم مقتدر، مستقل و آزاد باشیم اینها ما را تحمل نمی کنند. نقشه ایران را جلوی خودشان گذاشتند و هر روز  یک گوشه ای و جایی را انتخاب می کنند و تروریست ها آلت دست آمریکا و اسرائیل هستند.

او گفت: این گروهک تروریستی روز شنبه ساعت 4 و نیم صبح منطقه را چک کردند و ساعت 8 صبح لباس بسیجی پوشیدند و دست به چنین خیانتی زدند. در منطقه ای که بخواهد رژه اجرا شود حداقل 24 ساعت قبل کنترل و مراقبت باید صورت گیرد اما در اهواز این اتفاق رخ نداد؛ باید بپذیریم که غفلت می کنیم. در خوزستانی که هزاران شهید داده، وجود وهابی در آن بی معناست. مدیریت منطقه باید  کنترل شود و به مدیران اختیار داده شود. نمی شود شما به مدیری اختیار ندهید و جایی که حادثه ای رخ داد، بگوییم چرا و مورد بازخواست قرارش دهیم. وقتی مسئولیت می خواهید باید اختیار هم بدهید.

اکرمی با بیان اینکه استان های مرزی ما تقریبا همه مشکل دارند، گفت: به مدیر قسمت های مرزی باید مسئولیت، اختیارات و امکانات بیشتر داده شود. باید از خوزستان مراقبت کنیم. این اقدامات تروریست ها هرگز بین مردم ناامیدی ایجاد نمی کند. شاهد بودیم که بعد از حادثه روز شنبه، روز دوشنبه تشییع جنازه ای بسیار باشکوه برای شهدای تروریستی برگزار شد. اگر ناامیدی در جامعه باشد، کسی در این مراسم با اقتدار شرکت نمی کرد.

اکرمی در پایان افزود: معتقدم 80 درصد مشکلات داخلی است و باید نگاه به داخل را قوی کنیم. ظرفیت، استعداد و امکانات لازم را داریم. ما با دنیا دعوا نداریم و هرکس احترام گذاشت، ما هم باید احترام آن کشور را نگه داریم. به ترامپ و نتانیاهو نباید دل خوش کرد. اگر در درون قوی شویم بیرون هم ناچار است به ما احترام بگذارد؛ اما اگر در داخل مشکل داشتیم می گویند اول مشکل خودمان را حل  کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز