وزیر نفت:

ترامپ از دخالت در خاورمیانه دست بردارد

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۱:۲۸:۳۸
کد خبر: ۷۵۷۳۶۲
ترامپ از دخالت در خاورمیانه دست بردارد
وزیر نفت گفت: ترامپ اگر می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی‌ثبات نشود، دست از دخالت‌های بیجا و تنش‌زا در خاورمیانه بردارد و مانع تولید و صادرات نفت ایران نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «بیژن زنگنه»، وزیر نفت، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: آقای ترامپ، آنچه را خودش ایجاد کرده و باعث آن شده که همان بالارفتن قیمت نفت و اختلال در بازار است را به اوپک نسبت می‌دهد. به نظرمن اوپک همه ظرفیت و توان خود را بکار گرفته است.

زنگنه با بیان اینکه به قول ایرانی‌ها نمی‌شود هم خدا را خواست و هم خرما، اظهار کرد: آقای ترامپ تلاش می‌کند صادرات نفت ایران را به صورت جدی کاهش دهد و هم می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود. این دو، باهم نمی‌شود. ترامپ اگر می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی‌ثبات نشود، دست از دخالت‌های بیجا و تنش‌زا در خاورمیانه بردارد و مانع تولید و صادرات نفت ایران نشود.

وی افزود: دیشب آقای مکرون در سخنانی گفت که متهم اصلی در افزایش قیمت نفت آقای ترامپ و سیاست های اخلالگرایانه اوست.

زنگنه در مورد توافقات دیروز ایران و 4+1 اظهار کرد: باید این مسئله از سوی دو طرف عملیاتی شود و آنها اراده سیاسی را برای آن دارند. من حس می کنم این کار انجام می شود و برداشتم این است که اروپایی ها این کار را انجام می‌دهند.

وزیر نفت در مورد تخطی کشورها از تصمیمات اوپک نیز گفت: اوپک هیچ سازوکار ضمانت اجرایی عملی ندارد، ولی به نظرم الان می توان گفت کسی توان بیشتری برای تولید ندارد و اگر حرف می زند به قول ایرانی ها برای خودش می‌گوید.

وی در پایان تاکید کرد: ما نسبت به تصمیمات نفتی روسیه اعتراضی نکردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز